۰ نفر

روسیه ۲۵ میلیارد دلار سلاح می‌خرد

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۲۳
کد خبر: 268785
روسیه ۲۵ میلیارد دلار سلاح می‌خرد

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که امسال این کشور حدود یک و نیم هزار میلیارد روبل (معادل 25 میلیارد دلار) برای خرید سلاح های نظامی هزینه خواهد کرد.

 به گزارش تاس، سرگئی شایگو در جمع مقام های این وزارتخانه یادآور شد که حدود یک هزار و 500 میلیارد روبل صرف سفارش های تسلیحاتی می شود و 70 درصد این بودجه نیز باید صرف خرید جنگ افزارها و تسلیحات پیشرفته شود.

سرگئی شایگو

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شایگو با بیان اینکه سفارش های تسلیحاتی ارتش روسیه در سال جاری 3 هزار و 700 قلم است، افزود: در سال 2018 میلادی شش فروند ناو دیگر به نیروی دریایی ارتش روسیه اضافه می شود و چهار ناو دیگر نیز تعمیر خواهد شد.


انستیتو تحقیقات بین المللی مسائل صلح استکهلم که در عرصه بودجه های نظامی کشورهای مختلف پژوهش می کند روز گذشته اعلام کرد که روسیه برای نخستین بار در 19 سال اخیر، بودجه نظامی خود را کاهش داده است.
بر اساس این گزارش، بودجه نظامی روسیه در سال 2017، 13.9 میلیارد دلار کاهش یافت که بزرگترین کاهش در بین کشورهای جهان است؛ آخرین بار در سال 1998 میلادی بودجه نظامی روسیه کاهش یافته بود.
بر اساس این گزارش ، مدرن سازی ارتش روسیه برای مقام های کرملین در اولویت قرار دارد اما مشکلات اقتصادی که از سال 2014 با تحریم های غرب و آمریکا گریبان این کشور را گرفته، مسکو را مجبور به کاهش بودجه نظامی کرده است.