۰ نفر

سی ان ان؛

دوگانگی سیاست های آمریکا درباره کره شمالی

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۴۹
کد خبر: 268724
دوگانگی سیاست های آمریکا درباره کره شمالی

در حالی که 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا از رهبر کره شمالی به عنوان شخصی قابل احترام یاد کرده بود، وزارت امور خارجه این کشور از حکومت کره شمالی به عنوان یکی از ستمگرترین حکومت ها در جهان یاد کرد.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد در حالی که ترامپ اخیرا از اهانت به 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی دست برداشت و از او به عنوان شخصی قابل احترام و دارای نیات محترم یاد کرد، وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه، نقض حقوق بشر مردم کره شمالی از سوی دولت این کشور را محکوم کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «هدر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: بیش از 60 سال است که دولت کره شمالی حقوق بشر مردم خود را نقض و آنها را از آزادی های اولیه محروم می کند.

نوئرت با ابراز نگرانی از «رفتار ظالمانه» دولت کره شمالی با اتباعش، گفت: با هدف پاسخگویی این دولت، به اعمال فشار بر آن ادامه می دهیم.

ترامپ 30آوریل(10اردیبهشت) در پیامی توئیتری، منطقه غیرنظامی مرز دو کره و دهکده صلح را مکانی مناسب برای دیدار خود با رهبر کره شمالی خواند.

منطقه امنیتی مشترک دو کره، بخشی ازمنطقه غیرنظامی میان دو کشور است که تا سال 1991 از آن برای مذاکرات نظامی فرماندهی نیروهای سازمان ملل متحد با کره‌ شمالی استفاده می‌ شد و پس از برقراری صلح موقت میان شمال و جنوب برای تعاملات دیپلماتیک میان دو کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

ترامپ هفته پیش گفت: رهبر کره شمالی خواستار برگزاری نشست تاریخی و مهم سران دو کشور در کمترین زمان ممکن است. برگزاری این نشست، رویدادی بزرگ برای جهان است.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: کیم حونگ اون واقعا فردی با افکار باز و به اعتقاد من، از هر نظر قابل احترام است.

سران آمریکا و کره شمالی قرار است اواخر مه یا اوایل ژوئن امسال با یکدیگر دیدار و گفت وگو کنند.

گزارش ها حاکی است، عاری سازی شبه جزیره کره محور گفت وگوهای رهبر کره شمالی و ترامپ خواهد بود.

رهبر کره شمالی شنبه(اول اردیبهشت) اعلام کرد که پیونگ یانگ آزمایش های هسته ای و موشکی را تعلیق و مرکز آزمایش های هسته ای در شمال این کشور را تعطیل می کند.