۰ نفر

ترامپ به وزارت خارجه آمریکا رفت

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۵۲
کد خبر: 268659
ترامپ به وزارت خارجه آمریکا رفت

ترامپ در اولین بازدیدش از مقر وزارت خارجه آمریکا از زمان ریاست‌جمهوری‌اش از مایک پامپئو، وزیر خارجه جدید به تقدیر و تمجید کرد.

به گزارش هیل، تراپ به همراه معاونش پنس و تعدادی از اعضای کابینه برای شرکت در مراسم آغاز به کار مایک پامپئو، رئیس سابق سیا که اکنون سکان وزارت خارجه آمریکا را به دست گرفته به مقر این وزارت خانه رفت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ترامپ گفت: تردیدی ندارم که شما (پامپئو) به عنوان دیپلمات ارشد کشور برای آمریکا غرورآفرین خواهید بود. شما مردی استثنایی هستید یک دوست بزرگ و کسی که به کشورش عشق می ورزد ما واقعا واقعا به شما افتخار می‌کنیم.

این اولین دیدرا ترامپ از مقر وزارت خارجه نزدیک به 15 ماه پس از آغاز به کارش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا بود. 

ترامپ گفت: این احساسی که امروز شاهدش هستم بسیار بیشتر از آن چیزی است که مدتها درباره‌اش شنیده‌ام. 

پامپئو در این دیدار اذعان داشت که تهدیدهای بسیار زیادی مقابل امنیت آمریکا وجود دارد و قول داد که با یک دیپلماسی جدی با همه اینها مقابله کند.

پامپئو گفت: من به ‌آمریکایی‌ها اطمینان می دهم که آمریکا همواره یک رهبر قابل احترام و محوری در عرصه جهانی باقی خواهد ماند.

وی در ادامه فهرستی از سیاست‌های دولت ترامپ را ارائه داد و قول داد که به شکست داعش ، برقراری تجارت آزاد با چین و انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به بیت المقدس ادامه دهد.

وی همچنین مذاکره با کره شمالی را یک فرصت فوق العاده برای تغییر تاریخ خواند و گفت: یک چیز حتمی است ‌و آن اینکه این دولت اشتباهات گذشته را تکرار نخواهد کرد. چشمان ما باز هستند اکنون زمان حل این مسئله یکبار برای همیشه است.

پامپئو بر این مسئله تاکید کرد که کره شمالی باید نسبت به متوقف کردن برنامه تسلیحات اتمی خودش متعهد باشد و آن را لازم الاجرا بداند.

وی که اخیرا دیداری محرمانه با رهبر کره شمالی داشته، گفت: پیونگ یانگ باید هرچه سریعتر به برنامه تسلیحات اتمی خود خاتمه دهد

پامپئو با اشاره به دیدار قریب الوقوع میان رهبران آمریکا و کره شمالی و با هدف توقف برنامه موشکی و اتمی پیونگ یانگ گفت: ما به دنبال توقف دائم، غیرقابل بازگشت و معتبر برنامه تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی هستیم و می خواهیم این مسئله بدون توقف و تاخیر انجام شود. ایالات متحده درباره گامهای بعدی در ارتباط با برجام تصمیم‌گیری می‌کند و با اقدامات خصمانه مسکو نیز مقابله خواهد کرد.

وی ادامه داد: من و تیمم به مقابله با این تهدیدها می‌پردازیم. ما دیپلماسی سخت‌تری را اگر لازم باشد، به نفع مردم آمریکا در نظر می‌گیریم.