۰ نفر

در ادامه سیاست‌های آشتی جویانه

کره شمالی ساعت خود را با کره جنوبی هماهنگ می‌کند

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۳۳
کد خبر: 268155
کره شمالی ساعت خود را با کره جنوبی هماهنگ می‌کند

رهبر کره شمالی تفاوت سی دقیقه‌ای ساعت رسمی دو کره را مسئله‌ای دردناک عنوان کرد و خبر داد ساعت رسمی این کشور برای هماهنگی با کره جنوبی جلو کشیده می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در اولین قدم‌ها به سوی آشتی مجدد میان دو کره، کره جنوبی روز دوشنبه (امروز) خبر داد بلندگوهای مرزی که اقدام به پخش تبلیغ‌هایی ضد کره شمالی می‌کردند، برچیده خواهند شد.

بعد از دیدار تاریخی اخیر میان سران دو کره، طرفین توافق‌هایی داشتند که از آن جمله پایان دادن به خصومت‌ها و همکاری دوجانبه در راستای خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره بود.

چند روز پیش از نشست دو کشور، کره جنوبی فعالیت بلندگوهای مرزی را که معمولا اقدام به پخش اخبار و موزیک علیه کره شمالی می‌کرد، متوقف کرده بود.

فعالیت این بلندگوها اواسط سال ۲۰۱۵ متوقف شده بود اما بعد از ۲ آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۱۶، کره جنوبی دوباره اقدام به راه‌اندازی این بلندگوها کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه گفت جمع‌آوری این بلندگوها اولین قدم برای ایجاد اعتماد نظامی است و از کره شمالی هم چنین انتظاری می‌رود.

همچنین بعد از آشتی دو کره، کره شمالی قصد دارد رو پنجم می ساعت رسمی این کشور را ۳۰ دقیقه جلوتر بکشد تا با ساعت رسمی کره جنوبی هماهنک شود.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفته بود دردناک است که ساعت‌های دو کشور زمان‌های متفاوتی را نشان دهند.

از زمان جنگ سال ۱۹۵۰-۱۹۵۳ میلادی تا کنون روابط میان دو کره به سردی گراییده و همواره تنش‌هایی میان دو کشور وجود داشت.

جمعه گذشته کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی دیدار و توافقاتی میان دو کشور امضا شد.