۰ نفر

لاشه موشک‌های منهدم شده آمریکا در سوریه +عکس

۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۰۶
کد خبر: 267370
لاشه موشک‌های منهدم شده آمریکا در سوریه +عکس

پایگاه خبری «عربی 21» گزارش داد: وزارت دفاع روسیه چهارشنبه تصاویر لاشه موشک هایی را به نمایش گذاشت که پدافند هوایی ارتش سوریه آن را در استان حمص واقع در مرکز این کشور رهگیری و منهدم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ستاد کل نیروهای مسلح ارتش روسیه در این باره تاکید کرد: که سامانه دفاع موشکی بانتسر 125، حدود 25 موشک آمریکا را در حمص منهدم کرده است.

عربی 21 همچنین گزارش داد که ستاد کل مشترک ارتش روسیه اعلام کرده است که مسکو می خواهد، سیستم های دفاع هوایی پیشرفته در اختیار دمشق قرار دهد.

این اقدام مسکو درحالی صورت می گیرد که سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه ادعای دستیابی ارتش روسیه به موشک‌های «تاماهاک» آمریکایی را کذب دانست.

آمریکا بامداد شنبه (25 فروردین) به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه) دمشق و حمص سوریه را به بهانه انهدام سلاح شیمیایی، هدف حمله نظامی قرار داد که بر اساس گزارش رسانه رسمی سوریه، تمام موشک های شلیک شده متجاوزان در 24 کیلومتری غرب حمص سرنگون شد.

مقام های واشنگتن مدعی شدند: 57 موشک کروز تاماهاک و 19 موشک هوا به زمین در جریان حمله آمریکا و متحدانش به فرودگاه «برزه» در شمال دمشق شلیک شده است.

لاشه موشک

منابع رسمی سوری البته پس از ادعای کاخ سفید، گزارش دادند: یکصد و 10 موشک به خاک سوریه شلیک شد که سامانه های ضد هوایی این کشور موشک های آمریکا و هم پیمانان آن را رهگیری و منهدم کردند.

آمریکا همچنین 18 فروردین 96 نیز به بهانه واهی استفاده دمشق از سلاح شیمیایی در «خان شیخون» استان ادلب در شمال غرب سوریه، پایگاه هوایی «الشعیرات» حمص را هدف حمله 59 فروند موشک تاماهاک قرار داده بود، این در شرایطی است که مقام های سوری و روسی اعلام کردند، انفجار انبار مهمات شیمیایی عامل این حادثه بوده است.