۰ نفر

رئیس‌جمهور آمریکا؛

راه طولانی تا به نتیجه رسیدن درباره کره شمالی

۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۰۹
کد خبر: 266183
راه طولانی تا به نتیجه رسیدن درباره کره شمالی

رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرده که تا به نتیجه رسیدن مذاکرات با کره شمالی راه طولانی در پیش است و شاید کارها درست پیش برود و شاید هم اینطور نشود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، رئیس‌جمهور آمریکا امروز یکشنبه در توئیتر خود، درباره کره شمالی و آینده مذاکرات آتی خود با رهبر این کشور اظهارنظر تازه‌ای کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا صبح امروز یکشنبه خود را با توئیت کردن درباره کره شمالی و حمله لفظی به خبرنگار یک شبکه آمریکایی آغاز کرد.

دونالد ترامپ در توئیتی مجری یک شبکه آمریکایی را «خواب آلود» خواند و نوشت: «چاک تادِ خواب آلود از (شبکه) اخبار جعلی ان‌بی‌سی نیوز (دربرنامه‌اش) گفته که ما در مذاکراتمان با کره شمالی امتیازهای زیادی داده‌ایم و آنها هیچ امتیازی نداده‌اند. واقعا جای تعجب دارد ما هیچ امتیازی ندادیم و آنها با عاری سازی اتمی، بستن سایت و عدم آزمایش(موشکی و اتمی) موافقت کرده‌اند!»

او افزود: «ما راه طولانی تا به نتیجه رسیدن درباره کره شمالی در پیش داریم، ممکن است کارها درست پیش رود شاید هم درست پیش نرود. تنها زمان است که جواب را به ما خواهد گفت اما کاری که من در حال انجامش هستم باید بسیار قبل‌تر از اینها انجام می‌شد».

اظهارنظر رئیس‌جمهور آمریکا درباره کره شمالی در حالی مطرح شده که به دنبال اعلام اخیر پیونگ یانگ، کره شمالی اعلام کرده آزمایش‌های موشکی و اتمی خود را متوقف می‌کند.

اعلامیه کره شمالی در آستانه دیدار آتی رهبر این کشور با رئیس‌جمهور کره جنوبی مطرح شده است؛ دیداری که قرار است 5 روز دیگر در روستای مرزی «پانمونجون» برگزار شود.

دیدار سران دو کُره قرار است پیش از دیدار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا انجام شود.

هنوز زمان و مکان این دیدار نهایی نشده اما پیشتر اعلام شده بود احتمالا این دیدار اواخر مای میلادی جاری یا اوایل ماه آینده برگزار خواهد شد.