۰ نفر

پادشاه عربستان اذعان کرد؛

ما ملتزم به استقلال و تمامیت ارضی یمن هستیم

۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۵۶
کد خبر: 264474
ما ملتزم به استقلال و تمامیت ارضی یمن هستیم

سه سال بعد از تحمیل جنگ از سوی ائتلاف تحت فرمان سعودی به یمن و کشته شدن بیش از 40 هزار تن اکنون پادشاه عربستان می گوید: همه تلاش ها برای رسیدن به راه حل سیاسی بحران یمن را تایید می کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سلمان بن عبدالعزیز روز یکشنبه در نشست سران اتحادیه عرب که در ظهران سعودی در حال برگزاری است افزود: ما ملتزم به وحدت، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی یمن هستیم و همه تلاش ها برای رسیدن به راه حل سیاسی بحران یمن را در چارچوب طرح کشورهای خلیج فارس و سازوکارهای آن و نیز تصمیم های کنفرانس گفت و گوی جامع یمن و در اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل تایید می کنیم.

طرح موضوع ضرورت حل سیاسی بحران یمن از سوی پادشاه سعودی در حالی است که سه سال حملات مکرر ائتلاف سعودی که همچنان ادامه دارد و بنا بر گزارش سازمان های بشردوستانه بین المللی تاکنون بیش از 40 هزار کشته عمدتا غیرنظامی شامل زنان و کودکان، صدها هزار زخمی و صدها هزار آواره بر جای گذاشته و هزاران کودک را در این کشور مبتلا به سوء تغذیه حاد کرده است.

همچنین دو سال پیاپی، نام عربستان سعودی در فهرست رژیم های کودک کش جهان قرار گرفت اما با لابی سعودی ها از این فهرست خارج شد.

پادشاه عربستان همچنین از ضرورت تقویت «امنیت قومی عربی» با هدف مقابله با چالش های مشترک برای کشورهای عربی سخن گفت.

پادشاه عربستان همچنین بدون نام بردن از آمریکا ، به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل را محکوم کرد.

سلمان بن عبدالعزیز ادعا کرد که از مردم فلسطین تا دستیابی به همه حقوق خود و در راس آن تشکیل دولت مستقل فلسطیینی به پایتختی قدس شریف حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: قدس شرقی جزئی جدایی ناپذیر از سرزمین های فلسطینی است.