۰ نفر

ورود پناهجویان به یونان افزایش یافته است

۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۶:۲۲
کد خبر: 263406
 ورود پناهجویان به یونان افزایش یافته است

گارد ساحلی یونان در بیانیه ای از افزایش چشمگیر و نگران کننده پناهجویان به سواحل این کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در حالیکه طی چند ماه گذشته ورود پناهجویان به سواحل یونان بشدت کاهش یافته بود، بار دیگر در10 روز گذشته این روند بشدت افزایش یافته و موجب نگرانی مسئولان امور مهاجرتی و امنیتی جزایز نزدیک مرزهای ترکیه شده است.

براساس این گزارش تنها در 5 روز گذشته 607 پناهجو بصورت غیر قانونی و با استفاده از قایق های چوبی وارد جزایر یونان شده اند.

همچنین طی این مدت و از مجموع 607 پناهجو، 418 پناهجو وارد جزیره ' لزو' ، 120 تن وارد جزیره ' سامو' و 67 نفر وارد جزیره ' خیویس' یعنی جزایری که در نزدیکی مرزهای آبی با ترکیه قرار دارند، خود را به سواحل این جزایره رسانده و وارد خاک یونان شده اند.

در همین بیانیه نیز گفته شده است ، در روز های اخیر 1173 پناهجو وارد جزایر یونان شده اند که افزایش 150 درصدی را نسبت به ماه پیش نشان می دهد.

گفتنی است که پس از توافق ترکیه و اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه مبلغ 6 میلیارد یورو در اختیار ترکیه قرار داده شود و آنکارا نیز مانع ورود پناهجویان به خاک کشورهای اروپایی گردد، باعث شده بود که ورود پناهجویان به یونان تقریباً به مرز صفر و یا خیلی ناچیز کاهش یابد.

اما ترکیه بارها اعلام کرده است که اتحادیه اروپا به تعهدات خود عمل نکرده است و چنانچه این روند ادامه یابد گارد ساحلی این کشور دیگر مانع ورود پناهجویان به خاک اروپا نخواهد شد.

ولی در این اواخر با حمله ترکیه به کردهای سوریه از یکسو و شاخ و شانه کشیدن آمریکا درباره سوریه و همراهی فرانسه و تعداد دیگر از کشورهای اروپایی با رجزخوانی های ترامپ باعث شد که ورود پناهجویان به کشورهای جنوبی حوزه اروپا افزایش یابد .