۰ نفر

پوتین در تماس با مرکل اتهام غرب علیه سوریه را رد کرد

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۴۸
کد خبر: 263043
پوتین در تماس با مرکل اتهام غرب علیه سوریه را رد کرد

رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با صدراعظم آلمان ادعای کشورهای غربی علیه سوریه در بکارگیری سلاح شیمیایی در دوما را رد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز در گفت وگوی تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، درباره اوضاع سوریه به تبادل نظر پرداخت و هرگونه اقدام تحریک آمیز و شایعه پراکنی در این مورد را محکوم کرد.
پوتین همچنین بر اهمیت انسجام تلاش های جامعه جهانی برای کمک های انسانی به افراد نیازمند در سوریه مطابق قطعنامه 2401 شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد. 
دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: دو طرف در ادامه گفت وگوی تلفنی بر موضع روسیه و آلمان در حمایت از اجرای طرح خط لوله گاز جریان شمالی 2 که از شمال غرب روسیه به شمال آلمان کشیده خواهد شد، تاکید کردند.
رئیس جمهوری روسیه و صدر اعظم آلمان در ادامه مذاکره تلفنی به تفصیل درباره اوضاع مناطق جنوب و شرق اوکراین با توجه به اجرای توافقنامه مینسک برای حل مناقشه شرق این کشور گفت وگو کردند. 
پوتین و مرکل بر اهمیت رعایت آتش بس برقرار شده در ایام عید پاک در شرق اوکراین ازسوی طرف های درگیر و ادامه کمک به گروه ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در منطقه مورد مناقشه تاکید کردند.
مناقشه در شرق اوکراین میان نیروهای دولتی و جدایی طلبان از زمان آغاز تاکنون بیش از 10 هزار کشته بر جای گذاشته است. 
روسیه هرگونه اتهام غرب مبنی بر مداخله مسکو درمناقشه شرق اوکراین را رد کرده است.
به دنبال حصول توافق مینسک در مورد مناقشه اوکراین، ناظرانی برای نظارت دراجرای توافق صلح میان طرفین درگیر در این کشور مستقر شدند. 
توافقنامه مینسک تاکنون نتوانسته موجب اجرای کامل صلح در شرق اوکراین شود.
برخی از سیاستمداران آلمانی اعلام کرده اند درصورت اجرای توافقنامه مینسک، تحریم های اروپا علیه روسیه باید برداشته شود.