۰ نفر

اعلام تصمیم کاخ سفید در مورد در سوریه

۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۲۸
کد خبر: 261819
اعلام تصمیم کاخ سفید در مورد  در سوریه

مدیر اطلاعات ملی آمریکا می‌گوید شورای امنیت ملی این کشور درباره ادامه حضور نظامی در سوریه یا خروج از این کشور تصمیم‌گیری کرده و این تصمیم به زودی از سوی کاخ سفید اعلام می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «دن کوتس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز چهارشنبه گفت تصمیم نهایی درباره وضعیت نظامیان آمریکایی در سوریه اتخاذ شده و کاخ سفید به زودی این تصمیم را اعلام می‌کند.

کوتس که در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت شورای امنیت ملی آمریکا روز گذشته تصمیم نهایی درباره ماندن در سوریه یا خروج از این کشور را اتخاذ کرده‌اند.

به گفته این مقام ارشد دولت آمریکا، کاخ سفید به زودی در بیانیه‌ای این تصمیم را به صورت رسمی اعلام می‌کند. کوتس از ارائه توضیح بیشتر درباره این تصمیم خودداری کرد.

اظهارات کوتس یک روز پس از آن مطرح می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفت شخصا معتقد است که ایالات متحده «مأموریت اصلی» خود یعنی «خلاص شدن از شر داعش» را تقریبا تکمیل کرده و باید به سرعت سوریه را ترک کند.

این در حالی است که فرماندهان نظامی آمریکایی پیش از این از لزوم حضور بلندمدت در سوریه برای «بازگرداندن ثبات به سوریه» و «مقابله با نفوذ ایران» صحبت کرده بودند. با این وجود، ترامپ با بیان اینکه آمریکا در ۱۷ سال گذشته ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده، می‌گوید این هزینه منفعتی برای واشنگتن نداشته و آمریکا باید حضور نظامی در سوریه را کاهش دهد، مگر آنکه عربستان و دیگران هزینه نظامی این حضور را بپردازند.