۰ نفر

اردوغان: برای ثبات و امنیت سوریه با ایران و روسیه همکاری می‎کنیم

۱۴ فروردین ۱۳۹۷، ۲۳:۳۹
کد خبر: 261610
اردوغان: برای ثبات و امنیت سوریه با ایران و روسیه همکاری می‎کنیم

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت: برای ثبات و امنیت سوریه با ایران و روسیه همکاری می کنیم و به تلاش ها در این زمینه ادامه می دهیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، اردوغان شامگاه سه شنبه در نشست خبری مشترک با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا افزود: فردا با همتای ایرانی خود در نشست سه جانبه درباره موضوع سوریه و روند اجرای توافقنامه آستانه تبادل نظر خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: با تفاهم حاصل شده در گفت و گوهای آستانه، کمک بزرگی به جلوگیری از قربانی شدن بیشتر غیرنظامیان کردیم.
رییس جمهوری ترکیه تاکید کرد: نباید آینده سوریه را به دست داعش و سایر گروه های تروریستی بسپاریم.
اردوغان همچنین با اشاره به افزایش 32 درصدی حجم تجارت ترکیه با روسیه در سال گذشته میلادی، حجم تجارت دو کشور را فراتر از 22 میلیارد دلار اعلام کرد.
وی بیان کرد: سال گذشته همچنین چهار میلیون و 700 هزار گردشگر روس به ترکیه سفر کردند و به این ترتیب، شهروندان روسیه مقام نخست گردشگران خارجی ترکیه را به خود اختصاص دادند و انتظار می رود در سال جاری این رقم به 6 میلیون گردشگر برسد.
رییس جمهوری ترکیه اضافه کرد: روابط ما با روسیه به سطحی رسیده است که خواستار آن بودیم.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز در این نشست مشترک گفت: سامانه موشکی اس 400 را ظرف مدت کوتاهتری به ترکیه تحویل خواهیم داد.
امروز هفتمین دور نشست شورای عالی همکاری های ترکیه و روسیه به ریاست رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و با حضور وزرای دو طرف برگزار شد.
پیش از این نشست نیز عملیات اجرایی نخستین نیروگاه هسته ای ترکیه با مشارکت روسیه به ظرفیت 4800 مگاوات و با سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری و با حضور دو رییس جمهوری آغاز شد.
ولادیمیر پوتین برای شرکت در دومین دور نشست سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه که قرار است فردا با حضور روسای جمهوری سه کشور در آنکارا برگزار شود، به ترکیه سفر کرده است.