۰ نفر

وخیم شدن ریسک فقر در ایتالیا

۱۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۴۹
کد خبر: 261485
وخیم شدن ریسک فقر در ایتالیا

آمار فقرا در ایتالیا به بیش از 5/ 9میلیون نفر رسیده است و نزدیک به 5 میلیون نفر در فقر شدید زندگی می کنند، این آمار به بالاترین سطح خود طی 8 سال گذشته رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس آمار موسسه ملی آمار ایتالیا «ایستات»، شمار فقرا در ایتالیا در سال ۲۰۱۲ میلادی به ۹ میلیون ۵۶۳ هزار نفر رسید که از این تعداد چهار میلیون و ۸۱۴ هزار نفر، معادل 8 درصد جمعیت این کشور در فقر مطلق هستند.

این گزارش می افزاید: تعداد قابل توجهی از مردم ایتالیا در فقر مطلق به سر می برند و حتی از تامین کمترین نیازهای ضروری خود ناتوانند. شمار فقرای مطلق از ۵.۷ درصد در سال 2012 میلادی به 8 درصد در سال 2012 افزایش پیدا کرده است.

فقر در سال گذشته نه تنها قشر کارگری جامعه ایتالیا بلکه طبقه کارمند و مدیران را نیز فرا گرفته تاجاییکه نسبت فقر در این طبقه از 3.6 به 5.3 درصد رسیده است.

حدود نیمی از فقرای مطلق در ایتالیا، برابر با 2 میلیون و 347 هزار نفر در جنوب این کشور زندگی می کنند ؛ شمار آنها در سال 2011 میلادی یک میلیون و 83 هزار نفر بود واکنون به بیش از دو میلیون و 35 هزار نفر را دربرمی گیرد که بیش از یک میلیون از آنها کودکان و نوجوانان فقیر هستند.