۰ نفر

سبقت انگلیسی‌ها از مردم آمریکا در آدم‌کُشی

۱۲ فروردین ۱۳۹۷، ۲۱:۴۷
کد خبر: 261272
سبقت انگلیسی‌ها از مردم آمریکا در آدم‌کُشی

هفته‌نامه «ساندی‌تایمز» چاپ لندن روز یکشنبه گزارش داد که آمار قتل و آدم کشی در پایتخت انگلیس برای اولین بار در تاریخ معاصر به دلیل افزایش چاقوکشی در ماه فوریه (بهمن / اسفند) گذشته، در مقایسه با نیویورک آمریکا پیشی گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ساندی ‌تایمز افزود که در ماه فوریه گذشته 15 تن در لندن در مقابل 14 تن در نیویورک براثر حمله با چاقو جان باختند و این در حالی است که هر دو شهر به لحاظ جمعیتی یکسان هستند.

این نشریه انگلیسی تخمین زد که آمار آدم کشی در ماه مارس نیز احتمالاً بیشتر و یا در بهترین حالت برابر با آمار نیویورک خواهد بود. بر اساس اعلام پلیس لندن 22 تن در ماه مارس به قتل رسیده که این پدیده در نیویورک 21 فقره گزارش ‌شده است.

ساندی‌تایمز بابیان اینکه در بازه زمانی 14 تا 20 مارس 8 نفر به قتل رسیده نتیجه گرفته که سرجمع آمار افرادی که در لندن جان ‌باخته‌اند، حتی صرف‌نظر از قربانیان حوادث تروریستی حدود 38 درصد نسبت به سال 2014 افزایش داشته است.

این در حالی است که به نوشته ساندی‌تایمز داده‌های آماری پلیس فدرال آمریکا و یک محقق دانشگاه کالیفرنیا به نام «اریک مونکون» نشان می‌دهد که نرخ آدم کشی در لندن به ازای هر فرد، از سال 1800 میلادی تاکنون بین نصف تا یک‌بیستم نیویورک بوده است.

رئیس متروپلیتین پلیس لندن، رواج خشونت در فضای مجازی را اصلی‌ترین عامل افزایش ناامنی در پایتخت انگلیس معرفی کرده است.

«کرسیدا دیک» می‌گوید که ارسال پیام‌های خشونت‌آمیز از سوی گروه‌های شیاد سبب تحریک افراد و منجر به افزایش جرم و جنایت شده است.

عدم حضور پدر خانواده که می‌تواند به‌عنوان الگو برای فرزندان مؤثر باشد در کنار مشکلات اجتماعی و اقتصادی از دیگر چالش‌هایی است که ازنظر رئیس پلیس لندن منجر به افزایش فضای ناامنی در لندن شده است.

کرسیدا دیک اظهار داشت که پلیس برای مقابله با چاقوکشی کارگروهی متشکل از 100 افسر پلیس تشکیل داده و 600 افسر پلیس دیگر را در حوزه آموزش به دانش آموزان در مدارس فعال کرده است.

این نهاد امنیتی همچنین برای مقابله با افزایش چاقوکشی آمار ایست‌های بازرسی خود را اخیراً افزایش داده است.