۰ نفر

جدال لفظی اردوغان و نتانیاهو بالا گرفت

۱۲ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۴۶
کد خبر: 261259
جدال لفظی اردوغان و نتانیاهو بالا گرفت

رئیس‌جمهور ترکیه خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: تو دولت تروریسم هستی.

به گزارش روسیاالیوم، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مقابل هواداران حزب عدالت و توسعه خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: تو بسیار ضعیف هستی. ما با تروریست‌ها مبارزه می‌کنیم، اما برای تو مهم نیست، زیرا تو دولت تروریسم هستی.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وی در ادامه خطاب به نتانیاهو گفت: هیچ کس در دنیا تو را دوست ندارد. واکنش بین‌المللی در سازمان ملل درباره اقدامت برای قدس، آشکار بود. دارابودن سلاح هسته‌ای مغرورت نکند، ممکن است این سلاح‌ها وقت نیاز به کارت نیاید.

نتانیاهو صبح امروز یکشنبه اظهارات اردوغان در محکومیت کشتار فلسطینیان در جریان راهپیمایی‌های "حق بازگشت بزرگ" در نوار غزه را محکوم کرد.

نتانیاهو در واکنش به این اظهارات اردوغان، در صفحه خود به‌روی توئیتر نوشت: بااخلاق‌ترین ارتش‌های دنیا نیز از کسی که بی‌هدف غیرنظامیان را بمباران می‌کند، درس اخلاق نمی‌گیرند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه صبح روز جمعه 10 فروردین مصادف با چهل و دومین سالگرد روز "زمین"، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی حق بازگشت بزرگ» را آغاز کردند. در جریان این راهپیمایی تاکنون، 17 شهروند فلسطینی به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به‌شهادت رسیدند و 1800 تن نیز زخمی شدند.

این در حالی است که صدها شهروند فلسطینی ساکن نوار غزه صبح شنبه نیز برای مشارکت در راهپیمایی‌های حق بازگشت بزرگ برای دومین روز متوالی با پای پیاده به مناطق مرزی غزه رفتند و 35 تن از آن‌ها به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.