۰ نفر

بسته تحریمی شورای امنیت علیه کره شمالی تصویب شد

۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۳۱
کد خبر: 261016
 بسته تحریمی شورای امنیت علیه کره شمالی تصویب شد

آمریکا اعلام کرد که حمایت اعضای شورای امنیت سازمان ملل را از بسته جدید تحریمی علیه کره شمالی جلب کرده است.

به گزارش رویترز، «کمیته تحریم های کره شمالی» بنابه درخواست آمریکا 21 شرکت کشتیرانی، یک فرد تایوانی، 15 کشتی کره شمالی و 12 کشتی دیگر را که متعلق به پیونگ یانگ نیست، تحریم کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، تصویب این بسته تحریمی در حالی است که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در اولین سفر خارجی خود به دیدار «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین رفت. کیم قرار است که 27 آوریل (هفتم اردیبهشت) با «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی و در ماه می با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند.

ترامپ هر چند موافقت کرده است با کیم دیدار کند، روز چهارشنبه در تویتی نوشت: فشار و تحریم های حداکثری [بر کره شمالی] باید ادامه پیدا کند.

آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی در سال گذشته میلادی تنش هایی میان واشنگتن و پیونگ یانگ ایجاد کرد.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که این بزرگترین بسته تحریمی کمیته تحریم ها علیه کره شمالی است.

به گفته وی هدف از این تحریم ها، مقابله با انتقال نفت به کره شمالی و فروش زغال سنگ این کشور است.

دارایی های متعلق به هر یک از 15 کشتی کره شمالی مسدود شده است. همچین این کشتی ها و 12 کشتی دیگری که در مالکیت پیونگ یانگ نیستند، در تمام بندرهای دنیا تحریم می شوند.

یکی فرد تایوانی به نام «تسانگ یونگ یوان» هم به همکاری با کره شمالی و کمک به صادرات زغال سنگ این کشور متهم و تحریم شده است. طبق این تحریم ها، دارایی ها وی بلوکه و ممنوعیت سفر برای او در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این دارایی های 21 شرکت کشتیرانی نیز مسدود شده است.

شورای امنیت سازمان ملل پیش از این صادرات زغال سنگ، آهن، منسوجات، شیلات و برخی محصولات دیگر کره شمالی را تحریم کرده بود. این شورا همچنین صادرات نفت خام و پالایش شده به این کشور را تحریم کرده است.