۰ نفر

هشدار العبادی درباره تکرار فروپاشی نظامی مقابل داعش

۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۲۳
کد خبر: 260480
هشدار العبادی درباره تکرار فروپاشی نظامی مقابل داعش

نخست‌وزیر عراق از اقدام برخی طرف‌های عراقی در «نشر پیروزی‌های کاذب داعش» انتقاد کرد و درباره «تکرار فروپاشی نظامی مقابل داعش در سال 2014» هشدار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق روز دوشنبه درباره تکرار فروپاشی نظامی که سال 2014 مقابل داعش رخ داد، هشدار داد.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «السومریه» عراق، العبادی با بیان اینکه «ما از اینکه برخی پیروزی‌های کاذب داعش بر نیروهای عراقی را نشر می‌دهند، تعجب می‌کنیم»، درباره تکرار «فاجعه فروپاشی نظامی-امنیتی در عراق» که تابستان 2014 مقابل داعش رخ داد، هشدار داد.

نخست‌وزیر عراق همچنین این سوال را مطرح کرد که «چرا ما به ابزار دست داعش تبدیل شویم و اطلاعات کاذب مثل کشته شدن تعدادی از سربازان در الانبار را منتشر کنیم».

حیدر العبادی «همه عراقی‌ها را با هدف عدم تکرار فاجعه فروپاشی نظامی و امنیتی و سقوط استان‌های عراق» به اتحاد فراخواند و بر «ضرورت تقویت پیروزی‌هایی که با فداکاری و شجاعت مردم عراق به دست آمده»، تأکید کرد.

این سخنان و هشدار نخست‌وزیر عراق در زمانی مطرح می‌شود که برخی استان‌های شمالی عراق مثل کرکوک شاهد افزایش ناامنی و حملات عناصر گروه تروریستی داعش است.

همزمان با این هشدارها، ارتش و نیروهای الحشد الشعبی عراق در حال پاکسازی برخی نقاط آلوده در صحرای استان الانبار در غرب عراق هستند.

ابتدای تابستان سال 2014، داعش به نقاط شمالی عراق حمله کرد و بدون مقاومت نیروهای وقت ارتش عراق، موصل را اشغال کرد. پاکسازی عراق از داعش حدود سه سال طول کشید و دهها نیروی عراق و صدها نفر از مردم عراق جان باختند.