۰ نفر

تمدید دو روزه آتش بس در دومای غوطه شرقی

۲۳ اسفند ۱۳۹۶، ۲۳:۰۶
کد خبر: 258529
تمدید دو روزه آتش بس در دومای غوطه شرقی

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: تمامی درگیری ها در شهر دوما در غوطه شرقی که در نزدیکی دمشق قرار دارد متوقف شد و آتش بس بشردوستانه تا دو روز دیگر تمدید شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: براساس اطلاعات دریافتی در طول سه روز گذشته، 437 ساکن غیرنظامی شهر دوما از طریق کانال بشردوستانه این منطقه را ترک کرده اند و آتش بس کامل در این منطقه برقرار شده است.
در دامه گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است: در روزهای اخیر شرایط در غوطه شرقی بویژه ناحیه شمالی آن که شهر دوما قرار دارد با ثبات ارزیابی شده است و روسیه با هدف ادامه یافتن ثبات در این منطقه، آتش بس بشردوستانه در شهر دوما را به مدت دو روز دیگر تمدید کرده است.
«با تلاش مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه، در دو هفته اخیر در شهر دوما دو محموله بشردوستانه با مجموع 318 تن مواد غذایی، کمک های اولیه و دارو به شهر دوما ارسال شده است و فردا نیز محموله دیگری متشکل از 20 تریلر به این منطقه ارسال می شود.»
 اوایل اسفند ماه با تصویب قطعنامه 2401 ، آتش بس 30 روزه در سوریه به اجرا در آمد.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در آغاز آتش بس اعلام کرده بود که آتش بس در سوریه شامل گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره نمی شود و مبارزه با این گروه ها ادامه خواهد یافت.