۰ نفر

ارتش سوریه منطقه مسرابا در غوطه شرقی را آزاد کرد

۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۲۳:۰۷
کد خبر: 257496
ارتش سوریه منطقه مسرابا در غوطه شرقی را آزاد کرد

ارتش سوریه منطقه 'مسرابا' را در غوطه شرقی استان ریف دمشق از دست تروریست ها آزاد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،  ارتش و نیروهای مسلح این کشور پس از درگیری شدید با تروریست ها این منطقه را آزاد کردند.
نیروهای ارتش سوریه با آزاد سازی این منطقه به یک کیلومتری اداره مرکبات در حرستا رسیدند.
یگان های ارتش سوریه در 12 روز گذشته توانسته اند شهرک ها و مناطق سقبا، حموریه، اوتایا، حوش الاشعری، حوش قبیبات، المحمدیه، حوش الصالحیه، حوش خرابو، النشابیه، حزرما، گردان پدافند هوایی، گردان حمل و نقل، مزارع العب و بیت نایم را ازدست تروریست ها در غوطه شرقی بازپس گیرند.
نیروهای سوری در روزهای اخیر در محورهای مختلف غوطه شرقی پیشروی خوبی کردند و شماری مزرعه و شهرک را در محور حرستا و دوما پاکسازی کردند و تعدادی از مناطق مختلفی که در تسلط تروریست ها بود، تاکنون آزاد شده است.
روند پیشروی نیروهای ارتش سوریه در غوطه شرقی واقع در استان ریف دمشق ادامه دارد و تروریست‌ها نیز در وضعیت نابسامانی به سر می‌برند.
ارتش و نیروهای همپیمان سوریه با آغاز عملیات علیه تروریست ها بیش از 50 درصد از مناطق تحت کنترل آنان را در غوطه شرقی آزاد کردند.
گروه های تروریستی مستقر در غوطه شرقی از یک ماه قبل تاکنون بیشتر مناطق مسکونی دمشق را با شلیک موشک و گلوله های خمپاره هدف قرار داده اند که تاکنون در اثر این اقدام تروریستی تعداد زیادی از شهروندان سوری کشته و یا زخمی شده اند.
این حملات همچنین به وارد شدن خسارت هایی به اموال شهروندان سوری و زیرساخت های عمومی پایتخت سوریه منجر شده است.
برخی از شهرک ها و مناطق غوطه شرقی در استان ریف دمشق محل حضور تروریست های تکفیری است که از آن جا اقدام به شلیک گلوله های خمپاره و موشک به مناطق مسکونی شهر دمشق و حومه آن می کنند.
قطعنامه سازمان ملل برای برقراری آتش بس 30 روزه در سوریه از شنبه گذشته در سراسر این کشور به اجرا درآمده است؛ در این قطعنامه تصریح شده که پایان دادن به درگیری ها شامل عملیات نظامی علیه 'داعش'، 'القاعده' و 'جبهه تحریرالشام'( النصره) و سایر گروه های تروریستی نمی شود.