۰ نفر

یونان: در آستانه یک رخداد مرگبار با ترکیه قرار داریم

۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۰۹
کد خبر: 257447
یونان: در آستانه یک رخداد مرگبار با ترکیه قرار داریم

وزیر دفاع یونان گفت: ترکیه در این اواخر بر شدت نقض حریم هوایی و دریایی یونان افزوده است و در واقع دو کشور در آستانه یک درگیری و رخداد مرگبار قرار گرفته اند.

وزیر دفاع یونان در مصاحبه ای با روزنامه لیبراسیون فرانسه گفته است: ترکیه در این اواخر بر شدت نقض حریم هوایی و دریایی یونان افزوده است و در واقع دو کشور در آستانه یک درگیری و رخداد مرگبار قرار گرفته اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، وزیر دفاع یونان علت افزایش تنش بین مرزهای یونان و ترکیه را شکست و ناکامی نیروهای نظامی ترکیه در شهر عفرین سوریه قلمداد کرده و گفته است: ترکیه به علت این شکست درصدد انتقال و افزایش تنش با یونان به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا و ناتو برآمده است تا بدین ترتیب افکار عمومی شهروندان کشورش را از مشکلات داخلی این کشور و شکست و ناکامی آن در عفرین سوریه ،منحرف کند.

وی گفته است: اگر درگیری بین دو کشور عضو ناتو یعنی ترکیه و یونان اتفاق بیفتد، نیروهای دریایی و هوایی دو کشور بصورت گسترده ای درگیر خواهند شد و اروپا نباید در قبال احتمال چنین رخدادی بی تفاوت باشد، زیر نقض حریم هوایی و دریایی یونان همان نقض حریم هوایی و دریایی اروپا است.

وی در ادامه افزود: دو سرباز یونانی در حال نگهبانی از مرزهای اروپایی چند متری داخل خاک ترکیه شدند اما گویا آنکارا درصدد بهره برداری معنا دار از این رخداد ناچیز در مرزهای دو کشور بر آمده است.

مدتی است درگیر لفظی و نقض حریم هوایی دوکشور یونان و ترکیه در جریان رخ می دهد.