۰ نفر

رکود شدید اقتصاد جهان با برنامه‌های ترامپ

۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۱۰
کد خبر: 256717
رکود شدید اقتصاد جهان با برنامه‌های ترامپ

دبیرکل سازمان جهانی تجارت، روبرتو آزِوِدو، هشدار داد که تصمیم رییس‌جمهور دونالد ترامپ برای وضع تعرفه بر واردات آلومینیوم و فولاد، می‌تواند منجر به رکود اقتصادی شدیدی در جهان شود.

به گزارش اسپوتنیک، دبیرکل سازمان جهانی تجارت، روبرتو آزِوِدو، هشدار داد که تصمیم رییس‌جمهور دونالد ترامپ برای وضع تعرفه بر واردات آلومینیوم و فولاد، می‌تواند منجر به رکود اقتصادی شدیدی در جهان شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، هفته گذشته ترامپ اعلام کرد که تعرفه‌ای ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا وضع خواهد کرد و اضافه کرد سایر صادرکنندگان جهان هم با محدودیت‌های مشابهی روبرو خواهند شد. این حرکت به سرعت طوفانی از انتقادات بین‌المللی را به راه انداخت و متحدان کلیدی آمریکا، نظیر کانادا و اتحادیه اروپا، اعلام کردند درصورت اجرایی شدن این برنامه اقدام به تلافی خواهند کرد.

آزِوِدو از ترامپ خواست تا این برنامه را فعلا عملیاتی نکند. او گفت که ریسک واقعی برای سقوط به ورطه جنگ تجاری وجود دارد که می‌تواند منجر به رکود شدیدی در جهان شود.

او در بیانیه روز دوشنبه خود گفت: ما نمی‌توانیم این ریسک را نادیده بگیریم و من از همه طرف‌ها می‌خواهم تا این موقعیت را با دقت فراوان مورد توجه قرار داده و معقولانه عکس‌العمل نشان دهند. وقتی که که در سرازیری چنین مسیری بی‌افتیم، بازگشت از آن بسیار سخت خواهد بود.

او ادامه داد: رفتار «چشم در برابر چشم» همه ما را به کوری خواهد کشاند و جهان را به رکودی عمیق می‌فرستد. ما باید تمام تلاش‌هایمان را برای جلوگیری از سقوط اولین قطعات دومینو (که منجر به سقوط سلسله‌وار در ادامه خواهد شد) صرف کنیم.