۰ نفر

کشتی‌های چینی در تیر رس موشک‌های ژاپنی

۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۰۹
کد خبر: 255504
کشتی‌های چینی در تیر رس موشک‌های ژاپنی

ژاپن می گوید در حال انتقال سامانه ها و موشک هایی به منطقه اوکیناوا یکی از پایگاه های مهم نظامی این کشور است که هدف آنها کشتی های چینی است.

به گزارش روزنامه آساهی ژاپن، این کشور قصد دارد موشک های زمین به دریا را در اوکیناوا مستقر کند تا با این سامانه بتواند فعالیت کشتی های چینی را زیر نظر بگیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، چین و ژاپن بر سر مالکیت بر جزایر دریای شرقی و بخصوص جزیره دیایویو اختلاف نظر جدی دارند و همین موضوع از سال 2012 میلادی باعث شده بود تا سران دو کشور تا ماه پیش با یکدیگر دیدار رسمی نداشته باشند.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفته است که در سال 2018 میلادی قصد دارد روابط با چین را بهبود بخشد اما تارنمای یی سی چین نوشت که انتقال این موشک ها و تقویت سامانه موشکی ژاپن در اوکیناوا که هدف آن کشتی های چینی است ، بار دیگر مناسبات را تیره خواهد کرد.

ژاپن تصریح کرده است قوانینی در جامعه بین المللی وجود ندارد که باعث شود کشتی های چینی در آبهای آزاد حرکت نکنند و باید توکیو به این موضوع رسیدگی کند.

شبکه خبری کیودو ژاپن هم گزارش کرده است که این کشور یک سامانه موشکی در تنگه میاکو مستقر کرده است و با سامانه جدید در اوکیناوا کل منطقه دریایی زیر نظارت این کشور قرار خواهد گرفت.

این کشور همچنین قصد دارد بر اساس گزارش نشریه ژاپنی یک واحد ویژه مانند تفنگداران آمریکا ایجاد کند بر اساس این طرح قرار است دو هزار و 100 نفر در منطقه ساسیبو این کشور در حوالی ناکازاکی مستقر شوند.