۰ نفر

سیگار کشیدن در سواحل تایلند ممنوع شد

۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴
کد خبر: 254711
سیگار کشیدن در سواحل تایلند ممنوع شد

تایلند در تلاش برای حفاظت از محیط زیست ساحلی خود، سیگار کشیدن و انداختن ته سیگار و پاکت را در 24 ساحل از 15 استان کشور ، از جمله چند مقصد مهم توریستی مانند پوکت، کوه سامویی و کرابی ممنوع اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از 118سفر ،  باناراک سرم تانگ مدیر بخش منابع دریایی و ساحلی کشور (DMCR) گفت: " از  اول فوریه سیگار کشیدن و پرت کردن ته  سیگار در مناطق ساحلی ممنوع است."

وی افزود: "اگر کسی قصد سیگار کشیدن دارد ، بایستی به مناطق مشخص شده استعمال دخانیات برود نه در ساحل . کسانی که ناقض این مقررات باشند، به پرداخت  صدهزار بات (2424 پوند) جریمه ملزم شده و حداکثر به یک سال زندان و یا هر دو محکوم خواهند شد . البته در طی مراحل اولیه اجرای ممنوعیت، به افراد سیگاری هشدار داده می‌شود البته مدت زمان مهلت قبل از جریمه هنوز تأیید نشده است .

سریپتک این پانتانگ، معاون شهردار شهرداری منطقه چا آم، به روزنامه  بانکوک پست گفت : تا به حال درطول این مسیر ساحلی به مسافت 5.5 کیلومتر 50 منطقه برای سیگاری‌ها در نظر گرفته شده است که در آینده بر تعداد آن‌ها اضافه خواهد شد.

به گفته ناتائوت پت پرامسون، معاون استانداری پتجابوری " پیش بینی می شود این ممنوعیت‌ها، که از ماه نوامبر سال گذشته به صورت آزمایشی در برخی سواحل تایلند اجرا شده بود ، در آینده سواحل بیشتری، از جمله ساحل  چائو سامران را نیز شامل شود."

سواحل تایلندی که سیگار کشیدن  در آن ممنوع است :

1.      ساحل پاتونک در استان  پوکت

2.      ساحل بوپوت: کوه ساموئی

3.      ساحل پرا آئه :  کرابی

4.      ساحل کلونگ دائو: کرابی

5.      ساحل کوک وانگ .کرابی

6.      ساحل واسوکری.پاتانی

7.      ساحل هوآ هین. پراچوپ خیری کان

8.      ساحل کائو تاکیاب. پراچوپ خیری کان

9.      ساحل بن چوئن.ترات

10.  ساحل لائم ساد. چانتابوری

11.  ساحل سائینگ چان. رایونگ

12.  بنگ کائن. چون بوری

13.  ساحل تام پنگ. چون بوری

14.  سای کائو. چون بوری

15.  ساحل دونگ تان. چون بوری

16.  چان آم . پتچابوری

17.  هات سعید. رس. چامپون

18.  ساحل چالوک بانکائو. کوپانگان

19.  پلای سای. ناکون سی تامارات

20.  چالاتات. سونکالا

21.  کوکایی نوک. پانگ نگا

22.  کوکایی نای. پانگ نگا

23.  کائولاک پانگ نگا

24.  هات ساماران. ترانگ

بدنبال اعلام این ممنوعیت،  بازرسی از سواحل محلی به وسیله مرکز تحقیق و توسعه منابع دریایی و ساحلی تایلند، در شهر های توریستی هوآهین وکائو تاکیاب در استان غربی پراچوپ کری خان، صورت میگیرد.

به گفته جاتوپورن بوروسپات مدیر کل DMRC، در این تحقیق، بیش از 100 هزارته سیگار تنها در ساحل چا آم یافت شد، در حالی که گزارش سال گذشته DMRC نشان داد که  101،058 ته سیگار در  فاصله 2.5 کیلومتری  پاتونگ پیدا شده است که این خود 30 درصد زباله های ساحلی را شامل می شود .

تحریم دولتی سیگار

تایلند دارای 357 ساحل است و سالانه پذیرای  بیش از یک میلیون بازدید کننده از شهروندان بریتانیایی است.  این کشور پیش بینی می کند که در سال جاری 37.55 میلیون گردشگر ثبت شود. وزارت امور خارجه بریتانیا در حال حاضر به جز سفرهای ضروری، رفتن به برخی از نقاط تایلند، از جمله استان های پاتانی، یالا، ناراتیوات و سونخلا ، در مرز تایلند و مالزی، را توصیه نمی کند.