۰ نفر

آمریکا و متحدانش برای محاصره دریایی کره شمالی آماده می‌شوند

۷ اسفند ۱۳۹۶، ۶:۴۵
کد خبر: 254656
آمریکا و متحدانش برای محاصره دریایی کره شمالی آماده می‌شوند

تازه ترین گزارش ها حاکی است آمریکا و برخی از متحدان آسیایی این کشور در حال انجام برنامه ای جامع برای گسترده کردن تحریم ها و محاصره دریایی کره شمالی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  این در شرایطی است که کره شمالی هشدار داده است هر گونه اقدام آمریکا را در خصوص محاصره و ممانعت از تجارت دریایی به منزله اعلان جنگ علیه خود می داند.

نشریه ژاپن تودی امروز گزارش کرد آمریکا و شماری از متحدان آسیایی این کشور قصد دارند مانع آن شوند که کشتی های کره شمالی، تحریم های اخیر آمریکا علیه 'پیونگ یانگ' را نقض کنند.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا یک هفته قبل رسما اعلام کرد که سرسختانه ترین تحریم ها را علیه کره شمالی اعمال کرده است که شامل 50 شرکت و کشتی از کشورهای مختلف از جمله کشتی های متعلق به کره شمالی را هدف قرار می دهد.

گزارش این رسانه ژاپنی حاکی است اگر آمریکا بخواهد مانع تجارت دریایی کره شمالی شود لزوما باید نیروهای گارد ساحلی خود را در منطقه مستقر کند تا کار جستجو و توقف کشتی های متخلف به باور آمریکا را در آسیا و اقیانوس آرام برعهده بگیرند.

بنا به همین گزارش آمریکا کار رایزنی با کشورهای متحد خود از جمله ژاپن، سنگاپور، استرالیا و کره جنوبی را شروع کرده است تا از فعالیت تجاری کشتی های کره شمالی که ممکن است با برنامه هسته ای نظامی این کشور مرتبط باشند، جلوگیری به عمل آورند.

اگر این برنامه به اجرا درآید مستلزم آن است که آمریکا با تدابیر جدید، کره شمالی را در یک محاصره دریایی قرار دهد که وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه ای آن را به منزله اعلان جنگ دانسته است.

این برنامه باعث می شود تا کشتی های مرتبط با کره شمالی مورد جستجو قرار گرفته و در صورتی که بار آنها جزو تحریم های آمریکا باشد کاملا متوقف شوند.

آمریکا می گوید این کار باید هر چه زودتر صورت گیرد و تحریم ها و فشار علیه کره شمالی بیشتر شود زیرا این کشور چند ماه بیشتر با استقرار موشک های هسته ای که قابلیت هدف قرار دادن آمریکا را داشته باشد، فاصله ندارد.

ژاپن تودی می نویسد: چین و روسیه که تاکنون در چارچوب شورای امنیت اجازه استفاده از زور به آمریکا علیه کره شمالی را نداده اند با این راهبرد جدید فشار دریایی آمریکا مخالفت خواهند کرد.

وزارت خارجه چین در باره این گزارش اظهار نظر نکرده اما اعلام کرده است همه کشورها باید مقررات و تحریم های شورای امنیت علیه کره شمالی را با دقت اجرا کنند.

'استیو منوچین' وزیر خزانه داری آمریکایی بتازگی در مصاحبه ای گفت اینکه در صورت لزوم نیروها برای بازرسی کشتی ها وارد عرشه آن شوند، منتفی نیست.

وزارت خارجه ژاپن هم در باره این موضوع گفته است از فشارهای فزاینده علیه کره شمالی حمایت و برای اجرای تحریم ها با دیگر کشورها همکاری می کند.