۰ نفر

هیلی: طرح صلح آمریکا برای خاورمیانه به زودی آماده می‌شود

۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۰۴
کد خبر: 254148
هیلی: طرح صلح آمریکا برای خاورمیانه به زودی آماده می‌شود

­نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد طرح صلح آمریکا برای پایان دادن به مناقشه رژیم صهیونیستی - فلسطین به زودی آماده خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، نیکی هیلی پنجشنبه شب در کنفرانسی در موسسه علوم سیاسی دانشگاه شیکاگو گفت: « من فکر می کنم که این طرح در حال آماده شدن است ».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از شیکاگو، وی بدون آنکه به تاریخی برای ارائه آن اشاره کند افزود: « هنوز باید رفت و آمدهایی انجام شود ».

سفیر آمریکا اعلام کرد « هیچ یک از دو طرف نه از این طرح راضی نه از آن متنفر خواهند بود. اما این طرح بستری برای آغاز گفتگو است ».

وی گفت: « ما اکنون در لحظه ای قرار داریم که در آن مذاکرات بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها می تواند آغاز شود ».

به گفته دیپلمات ها، دو فرستاده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای مناقشه اسرائیل - فلسطین یعنی جارد کوشنر داماد ترامپ و جیسون گرینبالت که یک قاضی است روز یکشنبه در نشست غیر رسمی غیر منتظره با 15 کشور عضو شورای امنیت از سازمان ملل متحد خواستند از این طرح صلح حمایت کند.

این نشست بعد از سخنرانی بی سابقه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این نشست برگزار شد. عباس برگزاری کنفرانسی بین المللی را در نیمه 2018 به عنوان آغاز ایجاد « ساز و کار چند جانبه »‌ به منظور احیا روند صلح خاورمیانه خواستار شد و در همین حال نقش میانجیگر اصلی را برای آمریکا رد کرد.

محمود عباس بعد از تصمیم دونالد ترامپ جمهوری خواه به اعلام یک جانبه قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در اواخر سال 2017 این نقش را برای آمریکا انکار و از تماس مستقیم با واشنگتن خودداری می کند.

نیکی هیلی همچنین پنجشنبه شب در شیکاگو از این طرح دفاع کرد:‌ « کنگره ( آمریکا ) با اکثریت قاطع اعلام قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل و استقرار سفارت ما در آن تصویب کرده است ».