۰ نفر

صدراعظم اتریش:

باید پناهجویان را پشت مرزهای خارجی اروپا متوقف کنیم

۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۵۹
کد خبر: 254147
باید پناهجویان را پشت مرزهای خارجی اروپا متوقف کنیم

صدراعظم اتریش گفت باید پناهجویان را در همان پشت مرزهای خارجی اتحادیه اروپا نگه داریم و حرکت آنها را به سمت داخل اروپا متوقف کنیم.

به گزارش رویترز، کورتس صدراعظم اتریش پیش از آغاز نشست موسوم به گروه پنج کشور ساحلی آفریقا با سران اتحادیه اروپا در بروکسل اظهار داشت:

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، سباستین کورتس که در مقام صدراعظم اتریش، نخستین بار است که در نشست سران اتحادیه اروپا شرکت می کند، پیش از آغاز نشست موسوم به گروه پنج کشور ساحلی آفریقا با سران اتحادیه اروپا در بروکسل اظهار داشت:در این مذاکرات، بیشتر تمرکزها بر مساله مهاجرت است و این موضوعی است که من نمی توانم آنرا بفهمم. چون به نظر من همبستگی و انسجام، به مراتب مهمتر از پذیرش پناهجویان است و بنابراین شاید در سیاست جذب مهاجران هدف ما بر این قرار گیرد که مردمی را که در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا حضور دارند از حرکت (به سمت داخل) باز داریم و به این شکل دیگر شاید لازم نباشد مدام در مورد توزیع این جماعت بحث کنیم. ما زمانی می توانیم مساله مهاجرت را حل و فصل کنیم که مهاجران را در همان مرزهای خارجی اتحادیه اروپا متوقف کنیم که در این صورت، دیگر مساله توزیع مهاجران نیز منتفی خواهد شد.