۰ نفر

عریقات در جمع شماری از دیپلمات های آلمانی تأکید کرد؛

اسرائیل به کمک آمریکا از استراتژی تحمیل اشغالگری استفاده می‌کند

۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۵۴
کد خبر: 253531
اسرائیل به کمک آمریکا از استراتژی تحمیل اشغالگری استفاده می‌کند

عضو ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با شماری از دیپلمات های آلمانی تأکید کرد که اسرائیل به کمک دولت آمریکا تلاش می کند اشغالگری را به عنوان یک واقعیت تحمیلی تثبیت کند.

به گزارش از الیوم السابع، صائب عریقات عضو ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که استراتژی رژیم صهیونیستی این است که ضمن اجرایی کردن اشغالگری و از بین بردن اصل راهکار دو دولت، با طرح راهکار یک دولتی سیستم آپارتاید را اجرا کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، عریقات امروز در جمع بیش از ۲۰ دیپلمات آلمانی کارشناس امور خاورمیانه ،«پیتر پیروت» نماینده آلمان در فلسطین و هیأتی از جریان آمریکایی «حالا صلح» تأکید کرد که اسرائیل این روش خود را با استفاده از همه ابزارها و راه های ممکن اجرایی می کند.

وی افزود یکی از راهکار های اسرائیل در این زمینه خارج کردن سیاست های آمریکا در خصوص فلسطین از قواعد و اصول قوانین بین المللی است، به گفته او اسرائیل کاری کرده تا دولت فعلی آمریکا قوانین و اصول مورد قبول بین المللی را زیر پا گذاشته و مواضع پیشین آمریکا در خصوص غیر قانونی بودن الحاق قدس شرقی را نقض کند.

این عضو ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، قطع کمک های مالی از آوارگان فلسطینی، اظهارات «دیوید فریمن» سفیر آمریکا در خصوص حمایت از شهرک سازی اسرائیل در کنار اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نشان می دهد که ما در مرحله ای زندگی می کنیم که در آن از روش تحمیل اشغالگری بر خلاف قوانین بین المللی استفاده می شود.

عریقات از کشورهای جهان خواسته از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و دیدگاه او در خصوص صلح در سایه قوانین بین المللی حمایت کنند که در نهایت به پایان اشغالگری اسرائیل و تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ منجر خواهد شد.