۰ نفر

گوترش: اسرائیل حضور ایران در سوریه را تهدید می‌داند

۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۲۴
کد خبر: 252726
گوترش: اسرائیل حضور ایران در سوریه را تهدید می‌داند

دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که در سفرهای خود به اراضی اشغالی متوجه شده که اسرائیل حضور ایران در سوریه را بیش از پیش، تهدید می‌داند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز جمعه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی بیش از آنکه نگران کشیده شدن درگیری‌های سوریه به داخل اراضی اشغالی باشد، حضور ایران در سوریه را تهدید می‌داند.

بنا بر گزارش سایت «سازمان ملل»، گوترش در سخنرانی روز گذشته خود در کنفرانس امنیتی مونیخ تصریح کرد: «تاجایی که به خاطر دارم در گذشته اسرائیل درگیری در سوریه را نوعی انحراف از درگیری‌ها میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها می‌دانست».

وی در ادامه گفت: «اما در سفر اخیرم به اسرائیل متوجه شدم که فرضیه حضور نیروهای نظامی نزدیک به ایران، در نزدیکی مرز اسرائیل و فرض بر ایجاد کریدور احتمالی میان تهران و بیروت که فرصتی را برای تقویت قابلیت‌های حزب‌الله لبنان فراهم خواهد آورد، به نظر می‌رسد که برای بسیاری از اسرائیلی‌ها تهدید موجود است».

پیش از این «نفتالی بنت» از اعضای کابینه رژیم صهیونیستی در یادداشتی در وال‌استریت ژورنال با ابراز نگرانی شدید درباره گسترش نفوذ منطقه‌ای ایران نوشته بود: «تسلط حزب‌الله بر منطقه مرزی سوریه و لبنان موفقیت دیگری در تلاش ایران برای تسلط بر خاورمیانه است. کنترل تهران بر کریدوری از ایران تا لبنان که از عراق و سوریه عبور کند، به جمهوری اسلامی امکان حضور نظامی در مدیترانه را داده و بخش عمده‌ای از اروپا را در حوزه عمل نیروی هوایی، دریایی و موشک‌های میانبردش قرار می‌دهد. داعش باید متوقف شود اما تهران تهدید استراتژیک به مراتب خطرناک‌تری در بلندمدت است. به تهران نباید به عنوان بخشی از راه‌حل نگاه کرد».