۰ نفر

رای یک قاضی دیگر آمریکایی بر علیه تصمیم ترامپ

۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۸:۵۱
کد خبر: 252029
رای یک قاضی دیگر آمریکایی بر علیه تصمیم ترامپ

یک قاضی دیگر آمریکایی بر علیه تصمیم ترامپ درباره مهاجران رای داد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  یک قاضی دیگر آمریکایی تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای پایان دادن به برنامه DACA را متوقف کرد. قاضی نیکلاس گارائوفیس در بروکلین اواخر روز سه شنبه حکم داد که قانون DACA نباید در پایان ماه مارس به پایان برسد.

براساس این گزارش، این حکم قاضی آمریکایی یک پیروزی برای وکلای ایالتی آمریکا و همینطور مهاجران محسوب میشود که از دولت آمریکا برای متوقف کردن این قانون شکایت کرده بودند.

داکا برنامه‌ای است که طی آن نوجوانان و کودکانی که بصورت غیرقانونی با والدین خود پا به آمریکا گذاشته بودند اجازه کار و زندگی پیدا می‌کردند.

رئیس جمهوری آمریکا پس از رسیدن به قدرت در ماه ژانویه 2017 قصد داشت این قانون را لغو کند اما 6 ماه طول کشید تا این خواسته‌ی او اجرایی شود. دونالد ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی این طرح دولت باراک اوباما را غیرقانونی خوانده و اعلام کرده بود که دولت اوباما با اجرای این برنامه از قدرت خود سوء استفاده کرده است. او در سخنرانی‌های خود همواره می گفت که پدرو مادر این افراد غیرقانونی وارد خاک ایالات متحده شدند و به تبع فرزندان آنها نیز بصورت غیرقانونی در خاک آمریکا هستند. وی البته در هفته‌های گذشته اعلام کرده بود که نمی خواهد شرایط این کودکان پیچیده تر از قبل شود.

تصمیم این قاضی آمریکایی شبیه به رای قاضی فدرال در ایالت سانفرانسیسکو است که پیش از این حکم داده بود قانون DACA باید سر جای خود باقی بماند.

این درحالیست که اعضای کنگره آمریکا نیز درحال بررسی و تدوین قانونی جدید در این ارتباط هستند و حکم این قاضی آمریکایی میتواند اوضاع را پیچیده تر کند.

وزارت دادگستری آمریکا تاکنون درباره رای این قاضی اظهارنظری نکرده است.

در حکم گرائوفیس آمده است که تصمیم دولت ترامپ درباره قانون DACA بسیار دلبخواهانه است و نباید ادامه پیدا کند؛ هرچند که دولت آمریکا در نهایت میتواند این قانون را لغو کند.