۰ نفر

جهان با بحران کمبود خلبان مواجه است

۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۲:۳۸
کد خبر: 250274
جهان با بحران کمبود خلبان مواجه است

افزایش تقاضا برای مسافرت‌های هوایی و در نتیجه سفارش خرید هواپیماهای بیشتر از سوی شرکت‌های هواپیمایی باعث شده شرکت‌های بزرگ هواپیمایی جهان با کمبود خلبان برای هواپیماهای جدید مواجه شوند.

به گزارش بی بی سی، در شرایط کنونی کمبود خلبان باعث شده  شرکت‌های هواپیمایی حقوق‌های بسیار بالایی را برای رقابت با دیگر شرکت‌ها در جذب نیرو به خلبانان ارائه دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، شرایط به گونه‌ای است که هم اکنون حقوق خلبانان در شرکت‌های بزرگ حتی به مرز 500 هزار دلار در سال برسد.

براساس ارزیابی شرکت تولیدکننده هواپیمایی بوئینگ آمریکا که در سال 2016 منتشر شد، جهان طی 10 سال آینده به 620 هزار خلبان جدید نیاز دارد و مجبور بودن شرکت‌ها به ارائه حقوق‌‌های بالا آنها را در شرایط بدی قرار داده است.

بالا رفتن تقاضا برای سفرهای هوایی و در نتیجه سفارش هواپیماهای جدید از سوی شرکت‌های هواپیمایی باعث شده  فضا برای ورود خلبان‌های جدید باز شده و جهان با مشکل کمبود خلبان مواجه باشد.

در آسیا نیز با توجه به بالا رفتن سرانه درآمدی کشورها تقاضا برای مسافرت‌های هواپیمایی افزایش یافته و ایرلاین‌های آسیایی نیز با مشکل کمبود خلبان مواجه هستند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد چین برای جذب خلبان حقوق 500 هزار در سال دلار ارائه داده است.

یکی از راهکارهای ارائه شده اختصاص یارانه به هزینه برگزاری آموزش‌های خلبانی و همچنین استخدام زنان بیشتر برای هدایت هواپیماها است.

هم‌اکنون هزینه تربیت هر خلبان 50 تا 150 هزار دلار برآورد می‌شود که اکثر شرکـت‌های هواپیمایی این شهریه را از خود کارآموزان دریافت می‌‌کنند.

بنابه اعلام مؤسسه فلایت دک، شهریه یک دوره کامل خلبانی در یکی از مدارس آموزشی در اروپا 100 تا 150 دلار هزینه در بر دارد.

کمبود خلبان باعث شده است که شرکت‌های هواپیمایی بیش از میزان استاندارد از خلبانان خود کار کشیده و ساعت استراحت کمی به آنها ارائه دهند.