۰ نفر

درصد اعتماد موسسات کلیدی آمریکا به دولت

۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۷:۰۰
کد خبر: 250019
درصد اعتماد موسسات کلیدی آمریکا به دولت

طبق تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده، اعتماد موسسات کلیدی در امریکا به دولت، کاهش قابل توجهی در 12ماه گذشته داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل،  در این نظرسنجی که از سوی موسسه ادلمن در ژانویه 2018 منتشر شده، اعتماد عمومی در امریکا ۹ پله سقوط داشته و به ۴۳ درصد رسیده است. بر این اساس امریکا در میان 28 کشور به جایگاهی پایین‌تر سقوط کرده و از نظر اعتماد عمومی بدترین سال خود را پشت سر گذاشته است.

در این میان طبق نتایج نظرسنجی‌های اعلام شده، موسسات مردم‌نهاد و خصوصی پیش از این بیشترین اعتماد را به دولت داشتند. در سال گذشته میلادی، میزان اعتماد این موسسات به عملکرد و وعده‌های دولت حدود 58درصد گزارش شده بود که این اعتماد در ژانویه 2018 با 9درصد کاهش به 49درصد رسید. به نظر می‌رسد کاهش بودجه نهادهای مردمی و خیریه‌ها، این موسسات را دچار رکود کرده و همین موضوع سبب بی‌اعتمادی و نارضایتی آنها از دولت شده است. با این حال طبق نتایج این نظرسنجی، همچنان سطح اعتماد این موسسات به دولت امریکا از سایر موسسات کلیدی بالاتر است.

صاحبان مشاغل و کسب‌وکار نیز در سال 2017، اعتماد 58درصدی به عملکرد دولت ترامپ داشتند. وعده‌های ترامپ برای نجات و حفظ مشاغل، صاحبان کسب و کارها را به آینده امیدوار کرده بود. این در حالی است که به نظر می‌رسد، عملکرد دونالد ترامپ در سال اول فعالیت او هزاران شغل از دست رفته در بخش‌های مختلف طی 12ماه گذشته، صاحبان مشاغل را نگران کرده میزان اعتماد آنها را در نظرسنجی اخیر موسسه ادلمن در ژانویه سال 2018، با 10درصد کاهش به 48درصد رسانده است.

در این میان نهادهای دولتی و سیاسی بیشترین میزان کاهش اعتماد به دولت دونالد ترامپ را ثبت کرده‌اند. هرچند که در آغاز فعالیت ترامپ نیز نهادهای دولتی اعتماد چندانی به او نداشتند، اما همان میزان اعتماد نیز در ژانویه 2018 حدود 14 درصد کاهش داشت. طبق گزارش موسسه ادلمن در سال 2017، میزان اعتماد نهادهای دولتی و سیاسی به عملکرد دولت حدود 47درصد بود که در نخستین ماه سال 2018 به 33درصد کاهش یافت. در بسیاری از گزارش‌ها نیز اعلام شده حتی در میان جمهوری‌خواهان و حامیان دولت ترامپ نیز بسیاری افراد از عملکرد او ناراضی بوده و از وعده‌های او ناامید شده‌اند.

در آغاز سال 2018 در یک گزارش منتشر شد که برای نخستین‌بار در سطح جهانی رسانه‌ها به عنوان نهادهایی مطرح شدند که مردم کمترین میزان اعتماد به آنها را دارند. این در حالی است که نتایج نظرسنجی ادلمن نشان می‌دهد که افراد فعال در حوزه رسانه، کمترین کاهش اعتماد نسبت به دولت را داشته‌اند. در این نظرسنجی اعلام شده که میزان اعتماد رسانه‌ها به دولت در سال 2017 حدود 47 درصد بود که در ژانویه 2018 تنها با 5 درصد کاهش به 42درصد رسید. در مقابل این میزان اعتماد رسانه‌ها به دولت طبق گزارشی که در آغاز سال 2017 منتشر شد، میزان بی‌اعتمادی مردم امریکا به رسانه‌های این کشور به بالاترین حد رسیده است. اکثر رسانه‌های معروف امریکا مواضعی متفاوت با رییس‌جمهوری جدید این کشور دارند. علاوه بر بی‌اعتمادی مردم، ترامپ نیز در چند کنفرانس مطبوعاتی خود به عنوان رییس‌جمهوری امریکا، رسانه‌ها را دروغگو خواند و اعلام کرد که مردم واقعیت را می‌دانند.

طبق این گزارش کاهش اعتماد عمومی به دولت در امریکا به دلیل ایجاد بی‌اعتمادی‌های شدید از سوی دولت دونالد ترامپ است که در مقایسه با سال 2017 حدود 14پله کاهش یافته است.