۰ نفر

فرانسه به خریداران ایرانی کالاهای فرانسوی وام می‌دهد

۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۲۷
کد خبر: 249314
فرانسه به خریداران ایرانی کالاهای فرانسوی وام می‌دهد

مدیر بانک سرمایه گذاری دولتی "بی پی آی فرانس" اعلام کرد فرانسه به منظور دور زدن تحریم‌های آمریکا و کمک به رونق تجارت، از امسال به خریداران ایرانی کالاهای خود به یورو وام می‌دهد.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا تهدید کرده از برجام خارج خواهد شد و واشنگتن برخی از محدودیت‌های مالی علیه ایران را حفظ کرده و بانک‌های خصوصی حتی بانک‌هایی که در خارج از آمریکا هستند را نسبت به انجام قراردادهای مالی محتاط ساخته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، هدف این برنامه عرضه اعتبار صادراتی به یورو به خریداران ایرانی کالاها و خدمات فرانسوی و اجتناب از نقض تحریم‌های آمریکا است.

نیکولاس دوفورک، مدیرعامل بانک "بی پی آی فرانس" گفت: ما در سال ۲۰۱۷ مقدمات این کار را فراهم کردیم و به شرط ورودمان به ایران، هر روز به کار ادامه می‌دهیم.

این جریان پول کاملا متفاوت است و دلار آمریکا و همچنین هیچ شخص دارنده گذرنامه آمریکا در این برنامه وجود ندارد.

مدیرعامل بانک "بی پی آی فرانس" به قانونگذاران فرانسوی گفت: حدود ۱.۵ میلیارد یورو قراردادهای احتمالی از سوی صادرکنندگان فرانسوی علاقمند وجود دارد. وی در ادامه افزود: اعتبارهای صادرات ممکن است در ماه مه یا ژوئن عرضه شود.

جریمه ۹ میلیارد دلاری آمریکا علیه بانک "بی ان پی پاریبا" در سال ۲۰۱۴ که به دلیل نقض تحریم‌های مالی آمریکا بود، برای بانک‌های فرانسوی بازدارنده بوده است. به طوری که غول هوافضای اروپایی ایرباس نسبت به عدم همکاری بانک‌ها اعتراض کرده است.

مجموع اعتبار صادرات "بی پی آی فرانس" از ۳۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۶ به ۱۸۶ میلیون یورو (۲۳۱ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۷ افزایش یافت. این بانک قصد دارد میزان این اعتبار را به ۴۰۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۸ افزایش دهد.