۰ نفر

واکنش تند وزیر امور خارجه آلمان به اظهارت ترامپ

۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱:۵۷
کد خبر: 249175
واکنش تند وزیر امور خارجه آلمان به اظهارت ترامپ

وزیر امور خارجه آلمان انتقاد شدیدی به مفاد اولین سخنرانی ترامپ درباره شرایط ملت وارد کرده و تاکید کرد که اروپا نباید ترامپ را الگوی خود قرار دهد.

"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه "هندلزبلات آلمان" انتقاد شدیدی به سخنرانی ترامپ درباره شرایط ملت وارد کرده و گفت: دیدگاه های اساسا متفاوت بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا وجود دارد. فریادها برای راه حل های ملی سمی برای آلمان ، برای اروپا، جامعه ما و اقتصاد ما است. این اشتباه است که ما فکر کنیم در صورتی که ما دیوارهای جدید بسازیم رفاهمان بیشتر می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، گابریل سیاست انزواطلبی و جدایی آمریکا را با چشم انداز یک اروپای باز و متحد متناقض دانسته و گفت: اروپا خواهان یک شریک برابر است و نمی خواهد یک اتحادیه وفاداری باشد که تابع منافع و علایق آمریکاست.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرد که در سیاست امنیتی و خارجی اروپاییان و آمریکایی ها کم تر و کم تر یکدیگر را می یابند. وی از جدایی بین آمریکا و اروپا در مسائلی از جمله توافق هسته ای ایران، تجارت آزاد و مسئله خلع سلاح سخن گفته و بخصوص انتقاد شدیدی به تصمیم ترامپ برای باز نگه داشتن زندان گوانتانامو وارد کرد.

گابریل تاکید کرد که از دید ما گوانتانامو با اصول حقوق بشر، حاکمیت قانون و انسانیت سازگاری ندارد. باز نگه داشتن آن تنها به تروریست های القاعده و داعش کمک می کند.

گابریل در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که اروپا نباید به ترامپ اقتدا کند.

ترامپ در سخنرانی امروز خود درباره شرایط ملت بر خلاف سیاست های خود همه آمریکایی ها را به اتحاد فراخواند.

ترامپ در این سخنرانی مجددا بر شعارهای ملی گرایانه از جمله ایده اول آمریکای خود تاکید کرده و در این راستا به موفقیت های خود از جمله طرح اصلاح مالیات ها اشاره کرد.

ترامپ بار دیگر برجام را زیر سوال قرار داده و از تصمیم خود در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل دفاع کرد.

وی همچنین اعلام کرد که اردوگاه بحث برانگیز گوانتانانو باید باز بماند و همچنین مبارزان داعش باید در این زندان ها اسیر شوند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین همه کشورهایی که سیاست خارجی آمریکا را مورد انتقاد قرار می دهند به کاهش کمک های مالی از طرف آمریکا تهدید کرد. ترامپ مجددا وعده مذاکرات درباره قراردادهای تجاری به زعم خود ناعادلانه با دیگر کشورها از جمله چین را داد.