۰ نفر

سود ۱۰۶میلیارد دلاری مبارزه با فساد در عربستان

۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۳۸
کد خبر: 249109
سود ۱۰۶میلیارد دلاری مبارزه با فساد در عربستان

دادستان کل سعودی، «سعود المعجب» اعلام کرد درجریان طرح مبارزه بافساد مبلغ حاصل از تسویه حساب با بعضی از متهمان پرونده فساد مالی و اقتصادی به بیش از ۴۰۰میلیارد ریال سعودی برابر با ۱۰۶.۶میلیارد دلار آمریکا افزایش یافت.

به گزارش العربیه، وی اعلام داشت که افراد بازداشت شده در چارچوب پرونده های مبارزه با فساد مالی و اقتصادی در کل 381 نفر بودند که 56 نفر از آنها به علت عدم تسویه حساب همچنان در بازداشت به سر می برند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر خبر، دادستان کل پادشاهی عربی سعودی تصریح کرد: اموالی که از بازداشت شدگان مصادره شده شامل مجتمع ها، واحد های تجاری، اوراق بهادار و پول نقد است.

دادستان کل عربستان اعلام کرده که در جریان مبارزه با فساد توانسته بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال سعودی، معادل ۱۰۶ میلیارد دلار ضبط کند.

در صورتی که ستاد مبارزه با فساد بتواند این اموال ضبط شده را پس از اتمام جریان دادرسی به خزانه واریز کند، دولت عربستان از فواید تزریق یک باره حدود ۱۰۰ میلیارد دلار، آن هم در شرایط رکود اقتصادی در این کشور، سود خواهد برد.

در چند روز گذشته چند چهره سرشناس بازداشت شده در هتل ریتزکارلتون آزاد شدند و هتل ریتز از وجود بازداشت‌شده‌ها خالی شد اما دولت اعلام کرده که هنوز ۵۰ نفر دیگر بازداشت هستند که جای دیگر نگهداری می‌شوند.