۰ نفر

پوتین: اینکه با روسیه مثل ایران و کره‌شمالی رفتار شود احمقانه است

۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۰۸
کد خبر: 248822
 پوتین: اینکه با روسیه مثل ایران و کره‌شمالی رفتار شود احمقانه است

رئیس جمهور روسیه در دیدار با مقامات کارزار انتخاباتی خود در مسکو در واکنش به انتشار فهرست تجار بزرگ روسی نزدیک به کرملین در آمریکا آن را اقدامی غیردوستانه خوانداما اعلام کرد مسکو در حال حاضر قصد تلافی جویی ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اشاره پوتین به انتشار  فهرست موسوم به «فهرست اولیگارش ها» است که روز سه شنبه توسط وزارت خزانه داری آمریکا منتشر شد و از تعداد زیادی از تجار بزرگ روسیه نام برد که به کرملین نزدیک هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبر آنلاین، این فهرست ، که در چارچوب یک بسته تحریمی جدید تهیه شده است، اوت سال گذشته به قانون تبدیل شد اما معنایش این نیست که همه افراد این فهرست مشمول تحریم خواهند شد.این فهرست فقط سایه تحریم های بالقوه را بر سر طیف گسترده ای از ثروتمندان روسیه قرار می دهد.

پوتین گفت: «بدیهی است که این یک اقدام غیردوستانه است. این کار روابط از قبل دشوار آمریکا-روسیه را پیچیده تر خواهد کرد ، و البته در مجموع به روابط بین المللی نیز لطمه خواهد زد». رئیس جمهور روسیه در عین حال گفت همچنان خواهان بهبود روابط با آمریکاست و از هرگونه تلافی جویی فوری خودداری خواهد کرد.

او ادامه داد: این خیلی احمقانه است که با روسیه درست مانند کره شمالی و ایران رفتار شود و در عین حال از مسکو درخواست شود برای کمک به حصول توافق صلح در شبه جزیره کره میانجیگری کند.

پوتین گفت :«ما منتظر این فهرست بودیم، و من این را پنهان نخواهم کرد که ما آماده بودیم تدابیر تلافی جویانه و جدی اتخاذ کنیم که می توانست روابط ما را تا سطح صفر تنزل دهد.» رئیس جمهور روسیه همچنین گفت :«ما فعلا از این اقدامات خودداری می کنیم. اما با دقت روند تحولات را دنبال خواهیم کرد.»