۰ نفر

آمریکا، مدودوف و لاوروف را در لیست تحریم قرار داد

۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰
کد خبر: 248656
 آمریکا، مدودوف و لاوروف را در لیست تحریم قرار داد

خزانه‌داری آمریکا، مدودوف و لاوروف را در لیست تحریم قرار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا لیستی از 114 سیاستمدار و 96 تاجر روس که احتمالاً با تحریم‌های جدید واشنگتن روبه‌رو خواهند بود، منتشر کرد که وزیر خارجه و نخست‌وزیر روسیه نیز در این لیست حضور دارند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مقامات ارشد روسیه از جمله «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه و «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه را در لیست تحریم قرار داد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش کرد، خزانه داری آمریکا لیستی را منتشر کرد که متشکل از 114 سیاستمدار و 96 تاجر روس بود که ممکن است با تحریم‌های آمریکا روبرو باشند.

این لیست شامل شماری از مقامات عالیرتبه روس از جمله «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه می‌شود که در بازه زمانی 2008 تا 2012  بعنوان رئیس‌جمهور روسیه خدمت می‌کرد.

از دیگر مقامات روس که در لیست خزانه‌داری آمریکا قرار گرفتند، «ایگور شووالوف» معاون اول نخست‌وزیر، «ویتالی موتکو» ، «دیمیتری روگوزین»، «آرکادی دی ورکوویچ» معاونان نخست‌وزیر روسیه و همچنین «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع، «ماکسیم اورشکین»  وزیر توسعه اقتصاد، «الکساندر نوواک» وزیر انرژی، «آنتون سیلوانوف» وزیر امور دارایی، «ولادیمیر کولوکولتسوف» وزیر امور داخلی، »اکسیم سوکولوف» وزیر حمل و نقل  و 17 نفر دیگر از اعضای کابینه هستند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه (امروز) اکثر تجار روس از جمله رؤسای دو بانک بزرگ روسیه، فلزات سنگین و رئیس شرکت گاز روسیه را در لیست الگاریشی‌های نزدیک به کرملین قرار داد.

کرملین این لیست را تلاشی برای مداخله در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری روسیه که قرار است در ماه مارس 2018 برگزار شود، دانست.

اسپوتنیک گزارش کرد که اکثر مقامات روس که لیست موسوم به «گزارش کرملین» افزوده شده‌اند و این می‌تواند راه را برای تحریم‌های ضدروسی بیشتر آمریکا هموار کند.