۰ نفر

اسراییل، ایران را به موشک‌سازی در سوریه متهم کرد

۵ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۱۱
کد خبر: 247592
اسراییل، ایران را به موشک‌سازی در سوریه متهم کرد

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت با موضوع فلسطین از افزایش تجارت کشورهای اروپایی با ایران انتقاد کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه برای بررسی مسئله فلسطین تشکیل جلسه داد. 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، نماینده فلسطین در این نشست، تصمیم دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ برای شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را «بیهوده و بی‌اثر» توصیف کرد. وی از تصمیم مجمع عمومی در واکنش به اقدام ترامپ تقدیر کرد. 

نماینده فلسطین گفت کشورش علی‌رغم تمامی سیاست‌های مخرب رژیم اسرائیل به صلح پایبند مانده است. وی از تمام کشورها خواست اقدامات خود را برای پایان دادن به وضعیت موجود تشدید کنند. 

در حالی که دستور کار جلسه به مسئله فلسطین اختصاص داشت نماینده رژیم صهیونیستی اظهارات خود را با حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران شروع کرد. 

 وی با تکرار برخی شعارهای ساختارشکنانه مربوط به اغتشاشات، ایران را به انجام اقدامات مخرب در منطقه متهم کرد. 

دنی دانون، نماینده رژیم صهیونیستی با بیان این ادعاهای اثبات‌نشده گفت: «امروز 82 هزار نیرو که مستقیماً تحت نظر ایران هستند در سوریه فعالیت می‌کنند.»

وی مدعی شد ایران در حال آموزش گروه‌های شبه‌نظامی در سوریه است. او گفت: «ایرانی‌ها خودشان ادعا می‌کنند داعش در حال فرار است. چه دلیلی دارد که آنها همچنان نیروهایشان را به آنجا می‌فرستند؟ چرا دارند برای اسکان این نیروها پایگاه درست می‌کنند؟ پاسخ روشن است برای اینکه منطقه و سوریه را بی‌ثبات‌تر کنند، اسرائیل را بیشتر تهدید کنند و در جهان آزاد، بیش از پیش ارعاب ایجاد کنند.»

نماینده رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران در حال ساخت کارخانه‌های موشک در سوریه است. وی گفت: «ایران، کل کشور سوریه را به بزرگترین پایگاه نظامی در دنیا تبدیل کرده است.» 

دانون سپس گفت: «یک چیز آشکار است. هلال شیعی به دروازه کشور ما رسیده است. ایران آماده است بدون کمترین اطلاع به ما حمله کند.»

نماینده رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «از دید اسرائیل، مرز شمالی ما یک جبهه شمالی است. ما دیگر نمی‌توانیم بین لبنان و سوریه فرق بگذاریم.»

دانون با بیان این ادعا که اسرائیل در حنگ داخلی سوریه جانب هیچ گروهی را نمی‌گیرد گفت اسرائیل آماده است که برای دفاع از خودش هر کاری انجام دهد. 

دنی دانون با بیان این ادعا که ایران اخیراً تجارت با کشورهای اروپایی را مضاعف کرده گفت: «این کار اشتباه است. شما ممکن است الان از رفع تحریم‌ها علیه ایران منتفع شوید، اما نمی‌توانید جایی که این پول هزینه می‌شود را نادیده بگیرید.»

وی گفت: «پولی که حکومت ایران از معاملات اقتصادی با شما به دست می‌آورد صرف آزمایش موشک‌های بالستیک، توسعه هسته‌‌ای و ترویج تروریسم در جهان خواهد شد.»