۰ نفر

التیماتوم برجامی نتانیاهو به اروپا

۳ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۳۳
کد خبر: 247101
التیماتوم برجامی نتانیاهو به اروپا

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گفت در اجلاس داووس به سران کشورهای آلمان و فرانسه درباره ایجاد تغییرات واقعی در توافق هسته‌ای ایران هشدار خواهد داد.

به گزارشاقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه بار دیگر از کشورهای اروپایی خواست توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) را اصلاح کنند. 

به گزارش «ای‌24» نتانیاهو قبل از ترک فلسطین اشغالی برای شرکت در اجلاس داووس گفت در حاشیه این نشست با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه دیدار خواهد کرد. 

وی گفت: «من به آنگلا مرکل و ماکرون خواهم گفت که هفته‌های آینده آخرین فرصت آنها برای ایجاد تغییرات واقعی- نه صوری- در توافق هسته‌ای خطرناک با ایران خواهد بود.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه 22 دی‌ماه رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید اما تهدید کرد ممکن است این آخرین بار باشد که این کار را انجام می‌دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد در صورتی که نمایندگان کنگره و دولت‌های اروپایی برای «اصلاح معایب فاجعه‌بار» آن اقدام نکنند او در موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها (120 روز بعد) آمریکا را از برجام خارج خواهد کرد.