۰ نفر

حمله افراد مسلح به هتل اینترکانتیننتال کابل +عکس

۳۰ دی ۱۳۹۶، ۲۱:۴۹
کد خبر: 246279
حمله افراد مسلح به هتل اینترکانتیننتال کابل +عکس

حمله افراد مسلح به هتل اینترکانتیننتال کابل. شاهدان عینی از ورود این افراد مسلح به داخل هتل خبر داده اند.

به گزارش یورونیوز؛ افراد مسلح شامگاه شنبه به هتل اینترکانتیننتال کابل حمله کردند. به گفته شاهدان افراد مسلح در محوطه درونی هتل حضور دارند. نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله افعانستان بدون اشاره به تلفات یا زخمی های احتمالی این حمله از تبادل تیر بین سه تا چهار فرد مسلح با نیروهای امنیتی خبر داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری ها، هتل اینترکانتینتال کابل در مرکز شهر قرار دارد و بواسطه پذیرایی از میهمانان خارجی همواره یکی از مکانهای مورد توجه گروههای تروریستی برای انجام عملیات انتحاری بشمار می آید. تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

هتل اینترکانتیننتال کابل

 

تکمیلی

نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: اطلاعاتی از تلفات حمله در اختیار نیست و افراد مهاجم ظاهرا از بمب‌گذاری انتحاری نیز در این حمله استفاده کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات اولیه، در این رویداد چهار فرد مهاجم دخیل بوده‌اند که تاکنون یک تن از آنها کشته شده است. مهاجمان از طریق آشپزخانه وارد هتل شدند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: این حمله در حالی صورت گرفته که روز پنج‌شنبه گذشته سفارت آمریکا در کابل به اتباع آمریکایی هشدار داد: ما از گزارش‌هایی اطلاع یافته‌ایم که نشان می‌دهد گروه‌های افراطی احتمالا به دنبال برنامه‌ریزی برای انجام حمله‌ای در هتل‌های کابل هستند.

رسانه‌های محلی به نقل از یک شاهد عینی که توانسته از هتل بگریزد، گفته‌اند که حداقل ۱۵ تن در طبقات اول و دوم هتل کشته یا زخمی شده‌اند.

وزارت کشور افغانستان می‌گوید درگیری بین نیروهای امنیتی و مهاجمان کماکان ادامه دارد.

منابعی در پلیس کابل تأیید کرده‌اند که مهاجمان مسلح، چندین نفر را در داخل هتل به گروگان گرفته‌اند.

این دومین باری است که هتل اینترکنتیننتال به میدان کشتار تبدیل می‌شود؛ پیش از این در سال ۲۰۱۱ هم ۹ تروریست‌ در نبردی ۵ ساعته با نیروهای امنیتی، هم خود را به کشتن دادند و هم موجب مرگ ۱۲ نفر شدند.