۰ نفر

موضع‌گیری آلمان درباره شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی

۲۵ دی ۱۳۹۶، ۹:۱۹
کد خبر: 244879
موضع‌گیری آلمان درباره شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه آلمان روز یکشنبه از تصمیم اخیر مقام های رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی ها در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط، «مارتین شفر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان در اظهاراتی که مرکز رسانه ای آلمان در قاهره آن را منتشر کرده است، افزود: آنچه که بسیار نگران کننده است، حجم بالای واحدهای مسکونی است که اسرائیل قرار است در شهرک های صهیونیستی کرانه باختری رود اردن احداث کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی گفت: شهرک هایی که در کرانه باختری و در اراضی فلسطینی ها ساخته شده، غیرقانونی است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان اضافه کرد: آنچه که به صورت یک جانبه تصمیم گرفته می شود، باعث سخت تر شدن مذاکرات در آینده خواهد شد.

مارتین شفر گفت: تنها از طریق پایبندی به اصل برپایی دو کشور فلسطینی و یهودی از طریق مذاکرات است که مطالبات مشروع دو طرف قابل قبول می شود.

پیش تر کمیته عالی‌ برنامه ریزی مدنی وابسته به سازمان های نظامی رژیم صهیونیستی که اشغال سرزمین های فلسطین را مدیریت می‌ کند، ساخت 1122 خانه در 20 شهرک را تصویب کرد.

اقدامات رژیم صهیونیستی درحالی صورت می گیرد که شورای امنیت سازمان ملل سوم دی ماه 95 (23 دسامبر 2016) قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شد.

14 عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله چهار عضو دائم این شورا شامل چین، فرانسه، روسیه و انگلیس به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها آمریکا بود که به این قطعنامه رای ممتنع داد.

در این قطعنامه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین «فاقد مشروعیت قانونی» توصیف شده است.

با وجود تصویب این قطعنامه در عالی ترین نهاد بین المللی که مسئول تامین امنیت ملل جهان معرفی می شود، مقام های رژیم صهیونیستی و در راس آنها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم همواره اعلام کردند که به این قطعنامه پایبند نخواهند ماند.