۰ نفر

حمایت ۵۲مقام پیشین آمریکایی از برجام

۱۹ دی ۱۳۹۶، ۷:۳۷
کد خبر: 243389
حمایت ۵۲مقام پیشین آمریکایی از برجام

52 مقام پیشین آمریکایی از جمله افسران ارشد بازنشسته، اعضای کنگره و سفرای پیشین آمریکا در نامه‌ای به ترامپ که روز دوشنبه منتشر شد، از وی خواستند تا برجام را به مخاطره نیندازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از رویترز، ترامپ در روز جمعه باید یکبار دیگر در مورد اعلام پایبندی ایران به برجام تصمیم خود را بگیرد. امضاکنندگان این نامه که از طرف اتحاد ملی جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای فراهم شده است شامل رئیس پیشین کمیته روابط خارجی سنا، وزیر خزانه‌داری جورج بوش، رئیس پیشین آژانس امنیت ملی و سیا و همچنین فرمانده پیشین نیروهای ویژه ارتش آمریکا هستند.

در این نامه آمده است ما از حق مردم ایران برای آزادی بیان و اعتراضات صلح‌آمیز حمایت می‌کنیم و به کار بردن خشونت علیه آنها را محکوم می‌کنیم. در همین رابطه آمریکا باید هوشیار باشد تا اقدامی علیه برجام و تضعیف آن که برای امنیت ملی آمریکا ضروری است، انجام ندهد.

 پیشتر روزنامه گاردین به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده بود که ترامپ در ادامه اظهارات و اقدامات مداخله‌جویانه خود نسبت به برخی اعتراضات در ایران قصد دارد تا تحریم‌های تعلیق شده علیه صداوسیما و افراد وابسته به آن را بازگرداند.