۰ نفر

چین راکت با سوخت جامد پرتاب می‌کند

۱۲ دی ۱۳۹۶، ۱۹:۴۷
کد خبر: 241913
چین راکت با سوخت جامد پرتاب می‌کند

چین اعلام کرد برای اولین بار، در سال ۲۰۱۸ میلادی یک راکت با سوخت جامد پرتاب خواهد کرد که می تواند ۶ ماهواره را در مدار زمین قرار دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، شرکت علوم و صنایع هوا و فضا چین، این ماهواره به نام 'کوای جو ـ 11 ' که با سوخت جامد فعال می شود در نیمه اول سال جاری میلادی پرتاب خواهد شد.

تارنمای 'یی سی' چین در گزارش خود به نقل از 'جانگدی' از مسئولان این طرح آورده است راکت مذکور با خود 6 ماهواره را در مدار زمین قرار خواهد داد.

این ماهواره که در زبان چینی 'کشتی پرسرعت' خوانده می شود یک راکت با سوخت جامد و با صرفه اقتصادی محسوب می شود و از اقدامات بسیار مهم علمی چین است و مراحل مربوط به پرتاب آن تقریبا کامل شده است.

این راکت می تواند هر کیلوگرم بار را با 5 هزار دلار هزینه کمتر، پرتاب کند توان باربری این راکت پیشرفته چین که نوعی از آن از مدل 'کوای جو ـ 1 ' در ژانویه سال گذشته با سه ماهواره به فضا پرتاب شد 78 تن است و در مدار پایین زمین قرار خواهد گرفت.

چین پیشتر اعلام کرده بود همه آزمایش های لازم بر روی شبکه ایستگاهی ماهواره ای را به پایان رسانده و این شبکه ماهواره ای تکمیل شده است.

شبکه ماهواره ای مذکور که گروهی از ماهواره های کنترل از راه دور را در بر می گیرد یک سامانه ایستگاهی ماهواره ای زمینی محسوب می شود.

چین با ایجاد این شبکه نه تنها بخش های مختلف کشور از غرب و جنوب را تحت پوشش قرار داده بلکه بخش هایی از آسیا را نیز زیر چتر ماهواره ای قرار داده است.

بنا به گزارش 'یی سی' این شبکه ماهواره ای، سراسر چین از جمله منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب و دریای جنوبی در مناطق جنوبی این کشور را در بر می گیرد.

گزارش حاکی است سامانه ماهواره ای زمینی کنترل از راه دور همچنین نزدیک به 70 درصد از کل قاره آسیا را زیر پوشش قرار داده و کار ایجاد آن از سال 2007 میلادی شروع شده است.