۰ نفر

فرزندان ملک عبدالله آزاد شدند

۸ دی ۱۳۹۶، ۲۳:۲۷
کد خبر: 241013
 فرزندان ملک عبدالله  آزاد شدند

خبرگزاری فرانسه به نقل از منبعی که آن را نزدیک به حکومت عربستان دانست، گزارش کرد: دو تن از فرزندان بازداشت شده «ملک عبدالله» پادشاه پیشین سعودی آزاد شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، همچنین کاربران شبکه اجتماعی توئیتر خبر آزادی شاهزاده «فیصل بن عبدالله» رئیس هلال احمر پیشین سعودی به همراه برادرش «مشعل بن عبدالله» امیر پیشین مکه مکرمه را منتشر کردند.

«نوف دختر عبدالله بن محمد» از شاهزادگان درباری عربستان نیز تصویر آزادی این دو شاهزاده را در صفحه شخصی خود در توئیتر قرار داده است.

این منبع که خبرگزاری فرانسه نام آن را ذکر نکرد، در این باره افزود: فرزندان ملک عبدالله از زندان آزاد شده اند و تنها ترکی بن عبدالله امیر پیشین منطقه ریاض در بازداشت نیروهای امنیتی است.

همانگونه که پیشتر گزارش کردند، اواخر نوامبر (آبان ماه 96) گذشته شاهزاده «متعب بن عبدالله» وزیر پیشین گارد ملی عربستان که پیش از فوت ملک عبدالله به عنوان یکی از گزینه های اصلی جانشینی پدرش مطرح بود، پس از گذشت سه هفته از موج بازداشت ها درباره پرونده فساد و صرف هزینه یک میلیارد دلاری، آزاد شد.

شاهزاده متعب مهم ترین شخصیت سیاسی به شمار می رود که نامش در میان شاهزادگان و مسئولان عربستانی بازداشت شده به چشم می خورد.

این منبع نزدیک به دولت عربستان البته اعلام نکرد که فرزندان تازه آزاد شده عبدالله به مانند برادرشان متعب در برابر آزادی شان به مقام های سعودی مبلغی را پرداخته اند یا خیر.

مشعل و فیصل بن عبدالله در میان 320 شخصیت سیاسی و اقتصادی سعودی قرار داشتند که چهارم نوامبر گذشته (13 آبان 96) به اتهام دست داشتن در فساد و اختلاس بازداشت و به هتل «ریتز کارلتون» ریاض منتقل شدند.

«سعود المعجب» دادستان کل عربستان پنجم دسامبر (14 آذرماه) اعلام کرد که بیشتر شاهزادگان مرتبط با پرونده فساد، اتهامات خود را پذیرفته اند.

المعجب همچنین گفته بود: حساب بانکی 376 تن شامل افراد بازداشت شده و بستگان آنان مسدود شده است.

پادشاه عربستان 13 آبان ماه 96 دستور تشکیل یک کمیته فساد به ریاست پسرش محمد را داد که طی آن ده ها نفر از شاهزادگان و مسئولان فعلی و پیشین سعودی بازداشت شدند.

سازمان های حقوق بشری این اقدام ریاض را بیشتر حذف رقیبان ولیعهد سعودی برای جانشینی پدر می دانند تا اقدامی که رسانه های عربستانی از آن به عنوان پرونده مبارزه با فساد تعبیر می کنند.