۰ نفر

حضور نظامی روسیه در سوریه دائمی شد

۵ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۴۹
کد خبر: 240369
حضور نظامی روسیه در سوریه دائمی شد

وزیر دفاع روسیه گفت، روسیه حضور دائمی در پایگاه‌های هوایی و دریایی سوریه را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت:‌ اخیرا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به عنوان فرماندهی کل ارتش ساختاری را برای پایگاه‌های اصلی روسیه مستقر در حمیمیم و طرطوس تایید کرده و کارمندانی را برای آنجا در نظر گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اظهارنظر  وزیر دفاع روسیه در پی بازدید پوتین از پایگاه هوایی حمیمیم در ۱۱ دسامبر سال جاری میلادی و دستور برای خروج بخش اصلی نیروهای روسی در منطقه و بازگشت به محل استقرار دائمی‌اشان مطرح شده است. البته پایگاه‌های مستقر در حمیمیم و طرطوس به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وزیر دفاع روسیه همچنین گفت که ۵۹.۵ درصد از نیروهای مسلح روسیه به تسلیحات مدرن تجهیز شده‌اند درحالی که قابلیت استفاده از این تسلیحات ۹۴ درصد است.

دفاع موشکی پایگاه حمیمیم با سیستم‌های اس-۴۰۰ فعال است و سیستم‌های دفاع موشکی اس-۳۰۰ هم در پایگاه نیروی دریایی طرطوس مستقر هستند.

وزیر دفاع روسیه در اظهارات قبلی خود به این مساله اشاره کرده بود که لشکر نظامی روسیه خروج از سوریه را آغاز کرده و گفته بود که چارچوب زمانی برای این خروج بسته به شرایط در این کشور دارد.

رئیس کمیته امنیتی و دفاعی مجلس علیای روسیه نیز به خبرگزاری نووستی گفت: بر اساس توافق امضا شده در ۱۸ ژانویه نیروهای روسی برای ۴۹ سال در سوریه مستقر خواهند بود که این توافق قابل تمدید است.

روسیه اواخر سپتامبر ۲۰۱۵ عملیات دو ساله نظامی خود را در سوریه و به درخواست بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برای مقابله با داعش آغاز کرد که در نتیجه آن بیش از ۹۰ درصد از قلمروهای تحت تصرف داعش پس گرفته شد.

روسیه به کمک‌های بشردوستانه‌اش به سوریه ادامه می‌دهد و چندین تن کمک به این کشور ارسال کرده است.