۰ نفر

رایزنی ترامپ با «مرداک« درباره شبکه «فاکس‌نیوز»

۳ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۴۵
کد خبر: 239870
رایزنی ترامپ با «مرداک« درباره شبکه «فاکس‌نیوز»

رئیس‌جمهور آمریکا با «روپرت مرداک» سرمایه‌دار آمریکایی- استرالیایی ، صاحب چند کمپانی فیلم‌سازی و رسانه‌ای در آمریکا، گفت‌و‌گویی خاص درباره شبکه فاکس نیوز داشته است.

در حالی که انتقادها در آمریکا از مواضع سیاست داخلی و خارجی دونالد ترامپ بالا گرفته، او در جهت حمایت از شبکه مورد علاقه خود، با مدیر و مالک یکی از بزرگترین شبکه‌های رسانه‌ای آمریکا رایزنی کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، رئیس‌جمهور آمریکا با «روپرت مرداک» سرمایه‌دار آمریکایی- استرالیایی ،صاحب چند کمپانی فیلم‌سازی و همچنین شبکه رسانه‌ای فاکس و تعدادی دیگر از رسانه‌های این کشور گفت‌و‌گویی خاص درباره شبکه فاکس نیوز داشته است.

دونالد ترامپ بارها خرسندی خود را از این شبکه وابسته به جمهوریخواهان آمریکا اعلام کرده و دیگران را به دیدن و دنبال کردن این شبکه تشویق کرده است.

حالا خبرها حاکی است که او با مرداک گفت‌و‌گو کرده تا اطمینان یابد قرارداد اخیر یک شرکت دیگر آمریکایی برای خرید کمپانی «فاکس قرن ۲۱» تاثیر نامطلوبی بر روی شبکه فاکس نیوز نگذارد.

والت دیزنی که یک شرکت رسانه‌های گروهی آمریکایی است و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی جهان شناخته می‌شود، اخیرا بخش عمده‌ای از فاکس قرن ۲۱ را به ارزش ۵۲.۴ میلیارد دلار خریداری کرد.  

حالا نیویورک تایمز خبر داده به ترامپ پیش از اعلام رسمی «والت دیزنی» درباره خریداری بخش عمده فاکس نیوز ۲۱، با نالک اصلی شرکت رسانه۲ای فاکس تماس گرفته است تا اطمینان یابد این قرارداد، تاثیری روی فاکس نیوز نداشته باشد.

در گزارش این روزنامه آمده که آقای مرداک، به رئیس‌جمهور آمریکا اطمینانی که او درباره شبکه فاکس نیوز می‌خواسته، داده است.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، ترامپ مرتبا فاکس نیوز را مشاهده می‌کند و درباره نحوه پوشش خبری و رسانه‌های این شبکه درباره دولتش توئیت می‌کند؛ توئیت‌هایی که عمدتا مثبت هستند.

در گزارش نیویورک تایمز آمده که ترامپ و مرداک، هفته‌ای یک بار با هم تماس تلفنی دارند.

کاخ سفید پس از انتشار خبر نیویورک تایمز درباره تماس تلفنی ترامپ و مرداک، به این گزارش واکنش نشان داده است.

«سارا هوکابی سندرز» در این باره گفت: «رئیس‌جمهور با روپرت مرداک صحبت کرد و به او درباره توافق(با والت دیزنی) تبریک گفت؛ توافقی که می‌تواند برای ایجاد مشاغل، عالی باشد».