۰ نفر

مخالفت وزرای خارجه عرب با تصمیم ترامپ در مورد قدس

۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۲:۱۶
کد خبر: 236649
مخالفت وزرای خارجه عرب با تصمیم ترامپ در مورد قدس

دبیرکل اتحادیه عرب گفت که اقدام دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل یک امر مردود و محکوم شده است و تحت هیچ بهانه‌ای نمی‌توان آن را توجیه کرد.

به گزارش روسیا الیوم، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در جلسه فوق‌العاده وزرای خارجه عرب گفت، این تصمیم آمریکا به منزله مشروعیت‌بخشی به اشغالگری‌ها است و این اقدام اتحادیه عرب را وادار می‌کند تا در روند صلح بازنگری کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دبیرکل اتحادیه عرب از تمامی کشورهای جهان خواست تا در پاسخ به این اقدام آمریکا، کشور فلسطین را با پایتختی قدس به رسمیت بشناسند.

از سوی دیگر، ریاض مالکی وزیر خارجه فلسطین در این جلسه گفت که این تصمیم آمریکا به منزله اهانت به قانون بین‌المللی و حقوق مردم فلسطین است.

وی با بیان اینکه این تصمیم باعث سلب شایستگی واشنگتن در روند صلح می شود، گفت این اقدام خصومت ایالات متحده را در قبال حقوق مردم فلسطین نشان می دهد و این تصمیم پیامدهای سیاسی و امنیتی خطرناکی خواهد داشت.

همزمان ایمن صفدی، وزیر خارجه اردن گفت، منطقه روی ثبات را به خود نخواهد دید؛ مگر آنکه فلسطینی‌ها از ثبات برخوردار شوند و بدون قدس هیچ صلحی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد، باید با یک اقدام عربی تاثیرگذار با این تصمیم دونالد ترامپ رویارویی صورت بگیرد.

در همین حال، سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز گفت که تروریست‌ها و تندروها از وضعیت کنونی برای جذب حامیان و انجام حملات استفاده خواهند کرد.

وی تاکید کرد که مصر بسیار محکم در دفاع از حق فلسطینی‌ها خواهد ایستاد.

همزمان، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان از ایالات متحده خواست تا از تصمیم خود صرف نظر کند.

وی همچنین خواهان دستیابی به یک راه حل عادلانه و جامع برای بازپس گیری حقوق مردم فلسطین شد.