۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
کد خبر 235071

به دلیل فوران آتشفشان آگونگ واقع در جزیره بالی این کشور٬ حدود 100 هزار نفر از ساکنان اطراف این منطقه تخلیه شدند. سطح هشدار در این منطقه "بحرانی" اعلام شد. افرادی که از این منطقه تخلیه شدند به اردوگاه هایی در مناطق امن یا در سالن‌های ورزشی حومه انتقال یافتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، فعالیت آتشفشان که از حدود 7 روز پیش شروع شده است موجب بروز لرزه هایی در منطقه شده و دود غلیظی به ارتفاع 50 متر از این منطقه برخاسته است. در برخی مناطق دستگاهای هشدار و آژیر نصب شده است. همچنین مسیر پروازهای اطراف کوه آتشفشانی تغییر یافته است.

بسیاری از گردشگران در این منطقه به علت خطر انفجار مجبور به رها کردن تعطیلات خود در جزیره بالی شدند. پروازها نیز برای بازگرداندن گردشگران افزایش یافته است.

مقامات اندونزی قبلا هشدار داده بودند که مردم منطقه و گردشگران باید حداقل تا شعاع 12 کیلومتری از آتشفشان دوری کنند. همچنین گردش و کمپ زدن در این منطقه را ممنوع اعلام کرده بودند.

آتشفشان آگونگ در جزیره بالی که جز مهم ترین مناطق گردشگری در این کشور است، آخرین بار در سال 1963 فعال بود که در پی آن حدود 1000 نفر جان خود را از دست دادند.

آتشفشان آگونگ (Agung) واقع در جزیره بالی و در فاصله 75 کیلومتری از مرکز گردشگری کوتا در اندونزی قرار دارد.