۰ نفر

ائتلاف سعودی از محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن خبر داد

۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸
کد خبر: 229795
ائتلاف سعودی از محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن خبر داد

ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان در یمن صبح امروز (دوشنبه) بیانیه‌ای الحاقی را درباره موشک‌های بالستیک انصارالله که اخیرا ریاض را هدف گرفت، منتشر کرد و در آن تصمیم فرماندهی ائتلاف را برای بستن موقت گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی یمن اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه روسیا الیوم، سخنگوی فرماندهی نیروهای ائتلاف متجاوز عربی در کنفرانس خبری در ریاض در اظهاراتی مدعی شد، مجهز کردن انصارالله به موشک‌های بالستیک به منزله "خصومت مستقیم ایران علیه عربستان" است.

ائتلاف همچنین از هیئت‌های دیپلماتیک خواست در مناطقی که تحت کنترل دولت مستعفی یمن نیست، حضور پیدا نکنند. ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی مدعی شد، موشک‌هایی که انصارالله برای هدف قرار دادن عربستان استفاده می‌کند، در ایران ساخته‌ شده‌اند و این موشک‌ها در زرادخانه‌های ارتش یمن وجود ندارد.

این ائتلاف با این ادعای واهی حق عربستان را به اصطلاح در دفاع از خود و پاسخ‌گویی به ایران را در زمان و به شکل مناسب برای خود محفوظ دانسته است.

در این بیانیه ادعا شده است،‌ به منظور مسدود کردن خلأهای موجود در بازرسی‌های کنونی که منجر به ادامه انتقال موشک‌ها و تجهیزات نظامی به انصارلله می‌شود فرماندهی ائتلاف تصمیم گرفته است، به طور موقت تمامی گذرگاه‌های زمینی، دریایی‌ و هوایی یمن با رعایت حال برخی موارد و ورود و خروج‌های ضروری آن هم طبق شروط ائتلاف مسدود کند.

این فرماندهی از تمامی بخش‌های مربوطه خواسته تا تدابیر بازرسی و ورود و خروج از گذرگاه‌های یمنی مشخص شده از سوی این فرماندهی که به زودی اعلام خواهند شد، اجرا کنند و تمام اقدامات حقوقی لازم را در حق ناقضین این تدابیر در نظر بگیرند.

فرماندهی ائتلاف در پایان بیانیه‌اش از جامعه جهانی و شورای امنیت و کمیته کیفری وابسته به آن و فعال در زمینه اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ خواسته تمامی تدابیر حقوقی لازم برای مواخذه ایران را در نظر بگیرد.

این اظهارات در پی شلیک موشک بالستیک توسط انصارالله به فرودگاه ملک خالد ریاض بود که به اطراف این فرودگاه سقوط کرد.عربستان در عین حال اسامی ۴۰ مقام انصارالله را منتشر کرده و برای کسانی اطلاعاتی از آنها بدهند که بازداشت آنها را در پی داشته باشد جایزه نقدی چندین میلیون دلاری در نظر گرفته است.