۰ نفر

ترامپ: "سامورایی‌ها" باید موشک‌های کره‌شمالی را ساقط می‌کردند!

۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۲۰
کد خبر: 229629
ترامپ: "سامورایی‌ها" باید موشک‌های کره‌شمالی را ساقط می‌کردند!

رئیس جمهوری آمریکا گفته است، ژاپن باید موشک‌های کره شمالی را که از فراز ژاپن عبور کرد پیش از آن که در اقیانوس آرام فرود آید، ساقط می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری کیودو، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان نخستین روز سفر خود در ژاپن در حالی این مساله را مطرح کرده که اختلاف نظرهایی همچنان درباره مساله موشکی و اتمی کره شمالی وجود دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، تهدیدهای تسلیحات اتمی و موشکی کره‌شمالی در دستور کار مذاکرات میان ترامپ و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در روز دوشنبه قرار دارد.

منابع مطلع دیپلماتیک اعلام کردند، ترامپ تصمیم ژاپن را در ساقط نکردن موشک‌های کره شمالی که از فراز ژاپن به سمت اقیانوس آرام عبور کردند، زیر سوال برد.

این منابع همچنین افزودند، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که نمی‌تواند علت عدم واکنش مناسب از سوی ژاپن و ساقط شدن آنها توسط کشور مبارزان سامورایی درک کند.

کره شمالی موشک‌های بالستیک خود را در ۲۹ اوت و ۱۵ سپتامبر سال جاری میلادی در حالی شلیک کرد که این موشک ها از حریم هوایی هوکایدو عبور کرده و سپس در اقیانوس آرام افتادند.

ارتفاع و سرعت موشک ها به گونه‌ای بود که منهدم کردن آنها حین پرواز از سوی ژاپن امکان پذیر نبود و اگر این مسئله با شکست روبه‌رو می‌شد برای ژاپن شرم‌آور و باعث خوشحالی کره شمالی می شد.