۰ نفر

آمریکایی‌ها تابعیت خود را ترک می‌کنند

۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۲۲:۰۶
کد خبر: 229149
آمریکایی‌ها تابعیت خود را ترک می‌کنند

بر طبق گزارش جدید یورونیوز، گزارش جدید وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد شهروندان این کشور به شکل بی سابقه ای به ترک تابعیت آمریکایی خود روی آورده اند.

بنا به آمار منتشر شده ۵۴۱۱ شهروند آمریکایی در سال ۲۰۱۶ تابعیت آمریکایی خود را رها کرده اند. این تعداد نسبت به سال ۲۰۱۵ حدود ۲۶ درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، تخمین زده می شود مجموع شهروندانی که در سال ۲۰۱۷ از تابعیت آمریکایی خود صرف نظر کرده اند به بیش از ۶۸۰۰ نفر برسد. رقمی که بار دیگر رشدی ۲۶ درصدی نسبت به سال گذشته نشان خواهد داد.

تنها در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۱۳۷۶ آمریکایی ترک تابعیت کردند.

آمار نهادهای فدرال در ایالات متحده نشان می دهد که در سال ۲۰۱۱ برای اولین بار شمار افرادی که ترک تابعیت کردند از هزار تَن فراتر رفت.

بنا به قانون آمریکا مالیات افراد براساس ملیت شان محاسبه می شود. به این معنا که شهروندان آمریکایی ساکن کشورهای دیگر مشمول نظام مالیاتی هر دو کشور می شوند.

تی.اس.الیوت، نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات، تری گیلیام، کارگردان مجموعه فیلم های «مانتی پایتن»، جان هیوستون، کارگردان برنده دو جایزه اسکار از جمله شخصیت هایی بودند که در گذشته از تابعیت آمریکایی خود صرف نظر کردند.

برخی از چهره های سرشناس آمریکایی سال گذشته در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تهدید کرده بودند که در صورت انتخاب دونالد ترامپ ایالات متحده را ترک خواهند کرد.

سال گذشته بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا که متولد نیویورک است تابعیت آمریکایی اش را ترک کرد.