۰ نفر

مذاکرات بریگزیت از سر گرفته می‌شود

۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۰۰
کد خبر: 228914
مذاکرات بریگزیت از سر گرفته می‌شود

مذاکرات بریگزیت میان دولت انگلیس و اتحادیه اروپا در حالی قرار است در روزهای آتی از سر گرفته شود که وزیر بریگزیت دولت لندن گفته است سازش بر سر خروج کشور از این اتحادیه احتمالا از نظر مالی به نفع بروکسل خواهد بود.

به گزارش آسوشیتدپرس، اتحادیه اروپا و وزارت بریگزیت انگلیس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که دو طرف قرار است نهم نوامبر سال جاری میلادی برای دور ششم مذاکرات آماده شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، پنج دور قبلی برای مذاکرات بریگزیت میان دیوید دیویس، وزیر بریگزیت انگلیس و میشل بارنیه، مذاکره کننده اتحادیه اروپا برای یافتن راه حل‌هایی درباره اختلافات اساسی در زمینه مسائل مهم شامل پرداخت پول از سوی دولت لندن برای خروج از اتحادیه اروپا بی نتیجه ماند. انگلیس پیشنهاد مبلغ ۲۰ میلیارد یورو داده درحالیکه اتحادیه اروپا خواستار پرداخت ۶۰ میلیارد یورو یا حتی بیشتر از سوی انگلیس است.

انگلیس قرار است در مارس ۲۰۱۹ از اتحادیه اروپا خارج شود و مذاکرات برای این مساله این نگرانی‌ها را افزایش داده که این مساله بدون داشتن یک توافق مورد قبول می‌تواند باعث پیامدهای اقتصادی و حقوقی شود.

انگلیس امیدوار است که رهبران اتحادیه اروپا در نشست ماه دسامبر سال جاری میلادی به پیشرفت قابل قبول دست پیدا کنند.

وزیر بریگزیت انگلیس روز سه شنبه تاکید کرد که مطمئن است انگلیس زمان مناسب را برای دستیابی به نتیجه‌ای خوب تا مارس ۲۰۱۹ دارد.

وی در جریان حضور در یکی از کمیته‌های پارلمانی انگلیس گفت: آینده روابط انگلیس با اتحادیه اروپا به نفع دو طرف است و برای انگلیس و اتحادیه اروپا مهم خواهد بود. من این اتهامات را درباره اینکه انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا آماده نیست، رد می‌کنم. اداره‌های گمرک و مالیات کشور ۵۰۰۰ نیروی جدید برای سال آتی میلادی و با در نظر گرفتن تغییرات استخدام می‌کنند.

همچنین دولت لندن گفته است که بیش از ۱.۳ میلیارد پوند برای پوشش هزینه‌های بریگزیت تا ۲۰۲۲ اختصاص می‌دهد.